بدون دردسر رزومه کاری بسازید!

کدخبر: ۳۰۲۹۰۳
فرقی نمی‌کند که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید و دنبال اولین کارتان می‌گردید یا چندین سال تجربه‌ی کاری دارید و می‌خواهید شغلتان را عوض کنید. در هر صورت اولین نقطه‌ی تماس شما با کارفرمای جدیدتان رزومه‌ای است که برای استخدام می‌فرستید.
بدون دردسر رزومه کاری بسازید!

همچنین در اولین مرحله‌ی استخدام اهمیتی ندارد که چقدر خوش‌برخورد و جذاب هستید، چون اولین چیزی که کارفرما از شما می‌بیند چهره و برخورد و ظاهر شما نیست، بلکه اول رزومه‌ی شما را مطالعه می‌کند. همین نکته نشان می‌دهد اهمیت رزومه کاری تا چه حد زیاد است.

رزومه چیست؟

سوالی که پیش می‌آید این است: «رزومه دقیقا چیست؟». جواب پیچیده نیست. رزومه یک فایل و سند کوتاه، مفید، مختصر و صادقانه است که سوابق تحصیلی، تجربیات کاری و تخصصی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی و ویژگی‌های فردی شما را نشان می‌دهد. برخلاف سی‌وی که با جزئیات به زندگی کاری شما می‌پردازد، رزومه بسیار مختصر است و شامل جزئیات نمی‌شود.

هرچه رزومه‌ای که می‌سازید و ارسال می‌کنید مفید و مختصرتر باشد وقت کم‌تری از کارفرما می‌گیرد و این موضوع شانس شما را در انتخاب شدن به طرز چشم‌گیری افزایش می‌دهد. کارفرماها هم اهمیت زیادی به رزومه می‌دهند و هرچه رزومه‌ی حرفه‌ای‌تری داشته باشید، احتمال اینکه از رقیب‌های شغلیتان جلو بزنید بیشتر می‌شود. 

افراد در ساخت رزومه به سه دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول که با دقت و به راحتی رزومه‌ی کاریشان را می‌سازند و به جاهای مختلف ارسال می‌کنند و منتظر نتیجه می‌مانند؛ دسته‌ی دوم که اهمیتی به رزومه نمی‌دهند و به صورت سرسری یک فایل بی‌نظم را آماده می‌کنند و ارسال می‌کنند و معمولا جواب مثبتی دریافت نمی‌کنند؛

دسته‌ی آخر هم افرادی که بیش از حد درگیر وسواس در ساخت رزومه می‌شوند و انقدر این پروسه را طول می‌دهند که جایگاه شغلی مورد نظرشان اشغال می‌شود. اما آیا پروسه‌ی نوشتن و طراحی رزومه انقدر پیچیده و سخت است؟ آیا هیچ سرویس و سایتی وجود ندارد که با تکیه به آن بتوانید رزومه را بدون دردسر بسازید و خیالتان راحت باشد که در پایان کار رزومه‌ای حرفه‌ای خواهید داشت؟ در این نوشتار به جواب این سوال می‌رسیم.

رزومه ساز کاربوم:

سرویس‌های آنلاین مختلفی وجود دارند که سعی کرده‌اند مسیر ساخت رزومه را ساده و کوتاه کنند. هر کدام از این سرویس‌ها مزایای خاص خودشان را دارند. اما با توجه به اینکه اکثر این وب‌سایت‌ها خارجی هستند، برای زبان فارسی بهینه نشده‌اند و به همین دلیل برای بسیاری از کاربران ایرانی مناسب نیستند. وب‌سایت کاربوم، رزومه‌ساز آنلاین بومی است که به افراد کمک می‌کند بتوانند با کم‌ترین دردسر و بدون هزینه رزومه‌ای حرفه‌ای و شکیل بسازند.

روند ساخت رزومه در کاربوم بسیار ساده و راحت است. با کلیک روی لینک رزومه ساز در سایت کاربوم وارد صفحه‌ای می‌شوید که از شما چند سوال ساده مثل سطح تحصیلات و وضعیت شغلی فعلی می‌پرسد. در مرحله‌ی بعد لازم است که عضو سایت کاربوم بشوید تا پروسه‌ی ساخت رزومه را ادامه بدهید.

کاربوم2

روند ساخت رزومه:

با وارد شدن به حساب کاربری‌تان در سایت کاربوم و با کلیک روی دکمه‌ی ساخت رزومه، وارد صفحه‌ای می‌شوید که اطلاعات کامل شما را می‌خواهد. در فرمی که برایتان باز می‌شود بخش‌های مختلفی وجود دارد. 

کاربوم3

در بخش اول باید اطلاعاتی مثل عنوان رزومه، نام و نام خانوادگی، تحصیلات، محل سکونت، وضعیت سربازی و حقوق مورد انتظار را وارد کنید. در بخش دوم که مربوط به سوابق تحصیلی است، اطلاعات تحصیلی مثل رشته و دانشگاه و مقطع تحصیلی را باید مشخص کنید.

برای اینکه راحت‌تر بتوانید رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنید یا کرده‌اید را پیدا کنید، می‌توانید از سرچ داخل فرم استفاده کنید. در قسمت بعدی فرم به پیشینه‌ی شغلی می‌رسید و اگر قبلا در جایی کار کرده‌اید می‌توانید اینجا وارد کنید.

قسمت‌های بعدی فرم به مهارت‌ها و تخصص‌های زبانی و سوابق آموزشی و پژوهشی اختصاص دارد. بعد از پر کردن این قسمت‌ها، راه‌هایی که کارفرما می‌تواند با شما در ارتباط باشد را مشخص می‌کنید؛ راه‌هایی مثل ایمیل، لینکدین، تلگرام، اینستاگرام، توییتر و گیت‌هاب و یا حتی وب‌سایت شخصی. در آخر هم در حد چند جمله از خودتان و ویژگی‌های رفتاریتان می‌نویسید.

نکته‌ی جالب توجه اینکه می‌توانید مشخص کنید رزومه‌ای که ساخته‌اید در موتور جستجوی گوگل نمایش داده بشود یا نه؛ علاوه بر آن می‌توانید مشخص کنید که شرکت‌هایی که در سایت کاربوم دنبال نیرو می‌گردند بتوانند رزومه‌ی شما را ببینند یا نه.

بعد از اینکه رزومه را ساختید و با فرمت پی‌دی‌اف خروجی گرفتید می‌توانید با رزومه‌های دیگران مقایسه کنید. سایت کاربوم بخشی را به این موضوع اختصاص داده که بتوانید با دیدن نمونه رزومه‌های مختلف متوجه شوید که اشکالات رزومه‌ی شما کجاست و در صورتی که نیازی دیدید رزومه‌یتان را اصلاح کنید.

در مرحله‌ی بعدی کافی است که به بخش آگهی‌ استخدام موجود در سایت کاربوم بروید و با مرور کردن آگهی‌های مختلف، شغل مناسبتان را پیدا کنید، رزومه را برایشان ارسال کنید و منتظر دریافت خبر خوشِ دعوت به مصاحبه بمانید. 

کاربوم4

کاربوم سرویسی آنلاین است که با هدف راحت کردن ارتباط کارفرما با فرد جویای کار به وجود آمده است. این وب‌سایت برای اینکه بتواند رابطه‌ی این دو گروه را راحت‌تر کند، سرویس‌های مختلفی مثل رزومه ساز و بررسی فرصت‌های شغلی، تست‌های روانشناسی و شغلی ارائه می‌کند. اگر بخواهیم به تمام سرویس‌های کاربوم بپردازیم باید چندین نوشته منتشر کنیم؛ برای همین در این نوشته صرفا به سرویس رزومه‌ساز آنلاین این وب‌سایت پرداختیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید