در آیین رونمایی از پلتفرم بهمن دیزل اعلام شد:

شیلر ایرانی از مهرماه وارد جاده‌های کشور می‌شود

کدخبر: ۳۰۴۱۴۵
اقتصادنیوز؛ آیین رونمایی ازپلتفرم ایرانی شیلر(کامیونت و مینی بوس) جدید گروه بهمن صبح امروز با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، مقامات وزارت صمت و نیز فعالان صنعت خودروسازی و قطعه سازی برگزار شد.
شیلر ایرانی از مهرماه وارد جاده‌های کشور می‌شود

در این مراسم که مسئولین وزارت صمت و نمایندگان مجلس (اعضای هیات رئیسه مجلس، رئیس کمیسیون اجتماعی، عضو کمیسیون فرهنگی، عضوکمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی و نیز برخی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن، برنامه بودجه و نیز کمیسیون اقتصادی) حضور داشتند. همچنین فعالان صنعت قطعه سازی، خودروسازی و نیز دیگر فعالان اقتصادی نیز مهمان این آیین رونمایی بودند.

بهمن دیزل به عنوان یک شرکت خصوصی در حوزه تولید خودرو با رویکرد توجه به اقتصاد مقاومتی وتکیه برتوان داخلی از پلتفرم ایرانی دو محصول کامیونت 6تن و مینی بوس شیلر که حاصل خودباوری و تلاش بی‌وقفه متخصصین این شرکت صنعتی است امروز و همزمان با شروع هفته دفاع مقدس رونمایی کرد.

مینی بوس و کامیونت شیلر به عنوان جدیدترین محصول این شرکت با هدف کمک به تولید ملی، تقویت ناوگان حمل و نقل و تعمیق ساخت پلتفرم داخلی به سبد محصولات بهمن دیزل اضافه شده است.

31354455-aac1-466b-8e0e-ff30cf42dc2e

کامیونت و مینی بوس شیلر درتمامی مجموعه‌های اصلی شامل بدنه و تریم خودرو، سیستم تعلیق، رینگ، تایر، دسته سیم، سیستم تهویه مطبوع، ساخت پلتفرم و... داخلی شده است.

مینی بوس و کامیونت شیلر بهمن دیزل به ترتیب با قیمت 390 و 273 میلیون تومان به بازارعرضه شوند؛ هر دو محصول بهمن دیزل براساس استانداردهای یورو4 و5 تولید شده‌اند.

نکته جالب توجه اینکه؛ مینی بوس شیلر مجهز به 18 صندلی بوده و می‌توان چیدمان آن‌ها را تغییر داد و از دیگر امکانات آن می‌توان به ترمز تمام بادی، ترمز ABS و بخاری سالنی و مستقل اشاره کرد.

گفتنی است کامیونت بهمن دیزل از ظرفیت بار 3200 کیلوگرم برخوردار بوده و از موتور 3760 سی سی به لطف توربوشارژ با قدرت 141 اسب بخار بهره می‌برد. امکان تجهیز این محصول تازه وارد بهمن دیزل به کاربری های یخچال، آتش نشانی، کمپرسی، خودروبر، حمل نوشابه، مسقف فلزی، و باری فلزی و چوبی وجود دارد.

 

ظرفیت تولید ٢٥هزار دستگاه خودروى تجارى در سال توسط بهمن دیزل

 

مرتضی شفیعی در مراسم رونمایی از شیلر با بیان این مطلب گفت: پس از خصوصی سازی در گروه بهمن اصلاح ساختار با هدف افزایش بهره وری انجام و سازمان فروش و خدمات پس از فروش شرکت منسجم شد. در گروه بهمن حدود 1000 نفر جذب این شرکت شده و سالن های تولید دو برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده این شرکت با هدف بهبود شرایط اظهار کرد: راه اندازی واحد تامین، ایجاد انسجام در واحد خرید با هدف پیاده سازی و استانداردسازی آسان تر زنجیره تامین، همگرایی در زنجیره خدمات پس از فروش و همگرایی از جمله اقدامات انجام شده در این شرکت بوده است.

شفیعی تصریح کرد: زیرساخت‌ها برای تولید ۱۰۰ هزار دستگاه در بهمن موتور فراهم شده بود که در صورت عدم اعمال تحریم‌ها این میزان تولید انجام می شد.

مدیرعامل بهمن دیزل افزود: چشم انداز این شرکت کسب بالاترین سهم بازار بود که محقق شد. همچنین تولید و عرضه مناسب ترین خودرو تجاری تحت عنوان ایسوزو که شریک خوبی برای بهمن دیزل بود باعث شد تا بیش از ۸۴ هزار خودرو در ناوگان تجاری و باری به بهمن دیزل تعلق داشته باشد.

وی کسب بهترین سهم بازار را از اصلی ترین اهداف این شرکت دانست و تصریح کرد: علاوه بر کسب این هدف، دستیابی به بهترین میزان بهره وری در سه سال متوالی و کسب بهترین رتبه رضایت مشتری با ارزیابی مراکز ثالث از دستاوردهای این شرکت پس از خصوصی سازی است.

مدیرعامل بهمن دیزل در پایان با تاکید بر این که در گروه بهمن بهره­وری اصل است، اظهار کرد: این گروه خودروسازی همواره به دنبال کنترل قیمت سهام با هدف جلوگیری از رشد کاذب بوده چرا که هدف اصلی تولید بوده و براین اساس تنها شرکت خودروساز که سهام آن سودده بوده، بهمن دیزل است.

 

بهمن دیزل هیچ مشکلی براى ارائه محصول ندارد

در ادامه کمالى، مدیر پروژه شیلر در این مراسم درباره جزییات پلتفرم دو محصول جدید بهمن دیزل توضیح داد: کامیونت و مینى بوس شیلر دو محصول جدید گروه بهمن هستند. این دو محصول سال گذشته آماده ارائه به بازار بودند اما حساسیت مدیران گروه به تست بیشتر خودرو در همه شرایط اقلیمى بود، از این رو شیلر با گذراندن انواع تست‌ها در حال حاضر آماده عرضه به بازار با مناسب ترین قیمت است.

وی درباره جزییات کامیونت شیلر افزود: این محصول با در نظر گرفتن تمام شرایط پلتفرم قواى محرکه انجام شده است، براى این محصول گیربکس ٦ سرعته انتخاب کردیم، محور عقب مجهز به فنر تخت ١٢لایه و محور جلو ٦لایه است.

مدیر پروژه شیلر یادآورشد؛ استفاده از استیلایزر جلو و عقب در شاسى، سیستم ترمز بادى، ابعاد قابل قبول براى انواع کاربرى، حداقل شعاع گردش ٦.٤٥مترى و وزن کم از جمله خصوصیات اصلى این خودرو است.

کمالى درباره مینى بوس شیلر نیز تصریح کرد: مینى بوس شیلر داراى فنربندى نرم، سیستم گرمایشى و سرمایشى مطلوب، ظرفیت باک ١٢٠لیترى، قابلیت ٦.٤٥متر شعاع گردش و مجهز به میل تعادل جلو عقب است.

 

قدم های موثر بهمن دیزل در اقتصاد مقاومتی

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی از خودرو شیلر اظهار داشت: قدم‌های موثری در جهت اقتصاد مقاومتی در بهمن دیزل برداشته می شود.

محمدعلی وکیلی گفت: تقارن رونمایی از خودرو شیلر و هفته دفاع مقدس را باید به فال نیک گرفت. گفتمان هر دو، خودباوری است و خوباوری به شرطی که سنگ اندازی داخلی صورت نگیرد ما را از مهلکه تحریم نجات خواهد داد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: گروه بهمن به صورت اقتصادی اداره می‌شود؛ اگر قرار است بخش خصوصی، اقتصاد دولت دزده ایران را نجات دهد باید منزلت آن در تمام ساحات حفظ شود و حس امنیت به این بخش برگردد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: ذره بین را باید بر نظامات اداری و اجرایی بگذاریم و نباید ذره بین را به سمت سرمایه گذار و کارآفرین بگیریم.

وکیلی گفت: هر شغلی که برای یک جوان ایجاد می‌شود همانند موشکی است که به قلب دشمن اصابت می‌کند و عکس این مسئله نیز صادق است و کارآفرین باید احساس امنیت داشته و البته به مسئولیت خود آگاه باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم، ظرفیتی را پیش روی اقتصاد ایران قرار داد مشروط به اینکه این اقتصاد از حالت دولت زده خارج و تبدیل به یک اقتصاد پیشرو شود وخوشبختانه گروه بهمن متکی به قطعه سازان داخلی است و در ابتدا یک کیفیت پایه درخصوص آن وجود داشت امروز به مرز طراحی پلتفرم رسیده و این توجه بخش خصوصی به پتانسیل داخلی سازی و استفاده و همکاری با دانشگاه ها قابل تقدیر است.

 

دولت از خودروسازی همچون بهمن دیزل حمایت کند

همچنین رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از محصولات بهمن دیزل با تاکید بر اینکه دولت باید بیش از گذشته از خودروسازی‌هایی همچون بهمن دیزل حمایت کند، گفت: این خودروسازی نقشی اثر گذار در تولید خودروهایی با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی دارد و از این رو بیشتر از گذشته باید مورد حمایت متولیان قرار گیرد.

عبدالرضا عزیزی افزود: بخش خصوصی در راستای اقتصاد مقاومتی قدم بر می‌دارد، ظرفیت‌های بالایی برای توسعه صنعت و اقتصاد در این بخش‌ها وجود دارد، باید نگاه حمایتی به این بخش‌ها بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی این را هم یادآور شد؛ خودروسازی خصوصی نقشی مثبت و اثر گذار در تولید کیفیت محصول و رضایت مشتری دارد و از این رو توسعه ظرفیت های چنین بخش هایی به خودروسازی کشور و رضایت مردم از صنعت خودرو نیز کمک خواهد کرد.

ایشان با اشاره به افزایش ایجاد شده در گروه بهمن و همچنین توسعه فضای تولید گفت: نشانه های فرد کارآفرین خصوصی را در این حرکت ساخت پلتفرم شیلر دیدیم و می بایست این حرکت ها را ارج نهاد چون ماندگار و ادامه دار هستند.

 

حرکت بخش خصوصی درخودروسازی صحیح بوده

 

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم رونمایی از محصولات بهمن دیزل ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بخش خصوصی سالمتر از بخش دولتی است و حرکت صحیح در بخش خصوصی می تواند راهگشای اقتصاد کشور و خروج از تحریم باشد، نباید به دنبال تصدی گری بیشتر دولت باشیم بلکه باید کمک کنیم کارآفرین های بزرگ به کارهای خود توسعه دهند و دلگرمشان کنیم. امروز نماد یک خصوصی سازی مثبت در پلتفرم شیلر را می بینیم.

امیدواریم دولت از این شرکت های خصوصی نیز حمایت کند به هر حال حرکت بخش خصوصی در گروه بهمن صحیح بوده و این حرکت قابل تقدیراست.

سردار تیمور حسینی فرمانده پلیس راهبر ناجا در این مراسم نیز حضور داشتند و بر ضرورت توجه به خطای انسانی اشاره کرد و گفت: باید کمک کنیم تا سهم 80% درصد خطای انسانی در تصادفات را با تجهیز وتوجه بیشتر در تولیدات خودروها و تکنولوژی های جدید کمتر شود.

دکتر تیمور حسینی با اشاره به این که خودروی ایمن می تواند به کاهش تصادفات کمک کند، بیان داشت: الحمدالله کیفیت مناسب در تولیدات گروه بهمن و توجه به کیفیت در این شرکت راه مناسبی برای ایمنی در پیش گرفته شده و این قابل تقدیر است.

در پایان این مراسم از پلتفرم  خودروهای ایرانی شیلر (کامیونت و مینی بوس) توسط نمایندگان مجلس و مسئولین وزارت صمت رونمایی شد و از همکاری های وزارت صمت، مدیر کل خودرویی و همچنین مسئولین استان قزوین که شرکت بهمن دیزل در آن استان واقع شده است، تقدیر و اعلام شد خودروهای تولیدی امسال این پلتفرم بنا بر نیاز موجود توسط مشتریان شرکتی سفارش گذاری شده و اقبال خوبی توسط خریداران داخلی به دریافت این خودروها نشان داده شده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید