سیاست کلی دولت پیشگیری از خام فروشی است

کدخبر: ۳۰۴۲۵۲
اقتصادنیوز: گروه بنگاه ها: وزیرصنعت ،معدن و تجارت در بازدید از فولادمبارکه گفت:سیاست کلی دولت جلوگیری از خام فروشی است.
سیاست کلی دولت پیشگیری از خام فروشی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، رضا رحمانی که  به همراه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، مدیرعامل فولادمبارکه، استاندار اصفهان، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تأمین شهرستان مبارکه از مجموعه فولادمبارکه بازدید می کرد افزود: در این خصوص همواره برنامه‌های راهبردی زیادی را تدوین و اجرا کرده ایم. تا جائیکه درزمینۀ صادرات سنگ‌آهن از 23 میلیون تن به زیر 8 میلیون رسیده‌ایم و هرسال روند کاهشی داشته‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که برنامه‌ها برای پیشگیری از خام فروشی به‌شدت  در حال پیگیری است، گفت: به‌منظور تأمین حداکثری نیاز فولادسازان داخلی برنامۀ اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن جدید را در دستور کار قرار داده و به پیشرفت‌هایی هم دست‌یافته‌ایم و با این اقدامات و برنامه‌های آتی در تأمین مواد اولیه موردنیاز فولادسازان مشکلی نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر این‌که در کارخانه‌های فولادسازی کشور و به‌ویژه در فولاد مبارکه برای خودکفایی در صنعت فولاد و صاحب فن‌آوری شدن گام‌های مؤثری برداشته‌شده است گفت: خوشبختانه نتیجه این اقدامات به احداث و بهره‌برداری از خطوط جدید انجامیده است.بسیاری از ورق‌ها و محصولاتی که پیش‌ازاین وارداتی بودند، هم‌اکنون در کارخانه‌هایی نظیر فولاد مبارکه در حال تولید است.

وی  گفت: با تلاش و همت همۀ مدیران و کارکنان کارخانه‌های فولادسازی کشور و ازجمله شرکت فولاد مبارکه شاهد آن هستیم که بسیاری از ورق‌ها و محصولاتی که پیش‌ازاین وارداتی بودند، در کارخانه‌هایی نظیر فولاد مبارکه در حال تولید است و کشور از این حیث خودکفا شده است.

این گزارش حاکی است، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت نیز در مصاحبه با خبرنگار فولاد در پاسخ به وضعیت ابلاغیه وضع عوارض بر صادرات سنگ‌آهن گفت: ابلاغیه انجام‌شده است و از اول مهرماه هم برقرارشده و  تا پایان سال همچنان پابرجاست. چنانچه تا پایان سال به توازنی رسیدیم، ممکن است از سوی دولت موردبازنگری قرار گیرد ولی فعلاً همین سیاست ابلاغ‌شده اجرا می‌شود و امیدواریم از این طریق حمایت از صنایع داخلی عملیاتی شده باشد. به نظر می‌رسد فعلاً عوارض بازدارنده باشد و تأمین مواد اولیه فولادسازان داخلی را تضمین کند و ما هم امیدواریم بخشی از مشکلات فولادسازان داخلی حل شود. 

در جریان این بازدید حمیدرضاعظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن ارائه گزارش مبسوطی از دستاوردهای فولاد مبارکه و برنامه‌های این شرکت برای حفظ سهم 50 درصدی در تولید فولاد کشور تا افق 1404 گفت: گروه فولاد مبارکه در سال رونق تولید علی‌رغم همه محدودیت‌ها باهمت و تلاش مدیران و کارکنان خود تلاش کرده است تا نیاز صنایع پائین‌دست به محصولات فولادی را تأمین کند و اجازه ندهد که از این حیث کشور با کوچک‌ترین خللی مواجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات فولاد مبارکه درزمینۀ بومی‌سازی قطعات و راهبردهای این شرکت برای این‌که کشور صاحب دانش فنی ساخت کارخانه‌های فولادسازی شود اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیز با حمایت از تولیدکنندگان داخلی، حمایت از تسریع‌کننده‌ها و گسترش همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به دستاوردهای خوبی نائل شده‌ایم.

گروه فولاد مبارکه در سال رونق تولید علی‌رغم همه محدودیت‌ها باهمت و تلاش مدیران و کارکنان خود تلاش کرده است تا نیاز صنایع پائین‌دست به محصولات فولادی را تأمین کند و اجازه ندهد که از این حیث کشور با کوچک‌ترین خللی مواجه شود.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید