رشد عملکرد 6 ماهه بیمه سینا

کدخبر: ۳۰۵۷۹۵
گروه بنگاهها:مدیرعامل بیمه سینا در تشریح عملکرد شش ماهه خود در بیمه سینا از رشد 74 درصدی حق بیمه صادره این شرکت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که میزان حق بیمه صادره بیمه سینا در نیمه نخست سال جاری 7 هزار و 570 میلیارد ریال بوده است.
رشد عملکرد 6 ماهه بیمه سینا

دکتر رضا جعفری در ادامه افزود: تعداد بیمه‌نامه‌های صادره بیمه سینا در مدت زمان شش ماه اول امسال به تعداد 195 هزار و 610 فقره رسیده است.

وی در راستای اصلاح ساختار پرتفوی بیمه سینا و با تأکید بر کاهش سهم بیمه‌های درمان و شخص ثالث در سبد پرتفوی این شرکت تصریح کرد: سهم بیمه‌نامه‌های درمان از کل پرتفوی این شرکت در سال‌جاری 4 درصد و سهم بیمه‌نامه شخص ثالث هم در سبد پرتفوی بیمه سینا 20 درصد کاهش یافته است.

ایشان با برشمردن رئوس برنامه‌های راهبردی بیمه سینا در سال‌جاری، یکی از اقدامات مهم شرکت متبوع خود را تمرکز روی سرمایه‌گذاری در بازار سهام دانست و گفت که بر همین اساس، میزان درآمد بیمه سینا ازمحل سرمایه‌گذاری‌ها با رشد 128 درصدی در نیمه نخست سال‌جاری مواجه بوده و درآمد از  محل سرمایه‌گذاری‌های این شرکت نیز به رقم 451 هزار و 498 میلیون ریال رسیده است.

نایب‌رئیس هیأت‌مدیره بیمه سینا در ادامه گفت: در حال‌حاضر قیمت بازار هر سهم  بیمه سینا با رشدی 56 درصدی به رقم 2162 ریال رسیده، حال آن‌که قیمت هر سهم این شرکت در مدت زمان مشابه سال گذشته 1388 ریال بوده است.

وی همچنین با اشاره به رشد صددرصدی سود خالص بیمه سینا در شش‌ماهه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته اذعان داشت که سود خالص نیم‌سال اول بیمه سینا  310036 میلیون ریال بوده، حال آنکه سود خالص نیم‌سال اول سال گذشته 155018 میلیون ریال بوده است.

مدیرعامل بیمه سینا، فروش بیمه‌نامه عمرو سرمایه گذاری را یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی خود عنوان کرد و افزود: در همین راستا حق بیمه صادره بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری بیمه سینا 64 درصد رشد داشته و به رقم 185902 میلیون ریال رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری به 100 درصد برسد.

وی پیگیری مطالبات معوق را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت که در شش ماه اول امسال مبلغ کل وصول مطالبات 45 درصد رشد داشته است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید