گل‌گهر حامی بوت کمپ معدن و اکتشافات معدن

کدخبر: ۳۰۶۸۹۲
گروه بنگاه‌ها- امروز در بوت کمپ معدن در حوزه اکتشاف و چگونگی ارتباط میان بخش معدن سازمان فضایی ایران با تکیه بر توان استارت‌آپ‌ها مطرح شد.
گل‌گهر حامی بوت کمپ معدن و اکتشافات معدن

 

به گزارش خبرنگار اقتصادنیوز ، در نشست خبری که در مرکز رشد و نوآوری شماره 2 دانشگاه علامه طباطبایی با حمایت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و سرمایه‌گذاری گل‌گهر برگزار شد، توانمندی‌های فضایی و برنامه‌نویسی در استارت‌آپ‌ها به نمایش گذاشته شد.

به گفته علی اصغرزاده، مدیر اکتشافات ایمیدرو ارتباط خوبی میان سازمان فضایی وجود دارد که دو اتفاق پیش روی ماست نخست بالا بردن توان مطالعات ماهواره‌ای کشور و دیگر بحث تکمیل بانک اطلاعاتی طیف سنجی و بومی کشور .

وی معتقد است که سازمان فضایی می‌تواند پل ارتباطی میان معدنی‌ها و استارت‌آپ‌های این حوزه باشد.

وی گفت: ما تجربیاتی در معادن نظیر انگوران داریم و با کارشناسان خارجی نیز کار کردیم و می‌توانیم در بخش شناسایی و طیف‌سنجی، سازمان به صورت بالادستی کمک کند.

ما به دنبال چیدمان ساختار هستیم تا  بتوانیم با زبان مشترکی یکدیگر را درک کنیم.

سازمانهای فضایی در تلاشند که ماهواره به فضا بفرستند و تیم تخصصی برای انجام این کار را دارند ما هم در این میان استفاده‌کننده هستیم. وی گفت: اگر استارت‌آپ‌ها در این قضیه ورود کنند و هدایت و مدیریت شوند در بهینه‌کردن کار ما به عنوان سازمان توسعه که وظیفه ما نیز بهینه‌کردن این بخش هست از این توانایی‌ها حمایت کنیم.

وی گفت: استارت‌آپ‌هایی که به طور آنلاین امکان خروجی اطلاعات را در مرحله برداشت دارند می‌توانند به تصمیم‌گیران و مدیران در حیطه اکتشاف کمک شایانی کنند.

گل‌گهر حامی بوت کمپ معدن و اکتشافات معدن

صادق خوش‌نماز، مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی فناوری‌های پیشرفته نوین نیز در خصوص استفاده از تکنولوژی از سوی معدنی‌ها گفت: مانند گذشته نیست که معدنی‌ها فقط روی سطح کار می‌کردند و برای نقشه‌های هوایی از بالگرد با هزینه‌های بالا استفاده می‌کردند، امروز امکان بهتری فراهم شده و در حال حاضر تکنولوژی ارزان در اختیارشان هست.

وی درباره مجوز استفاده از پهبادهای شناسایی نقاط معدنی یادآور شد: برای دارا بودن این امکانات فرم اطلاعات را پر می‌کنند و مطابق فعالیت‌شان مجوز برای آنها صادر می‌شود.

وی گفت: در اختیار گذاشتن پهبادها ربطی به وزارت دفاع ندارد و همه مراحل کار زیر نظارت سازمان فضایی ایران است و علاوه بر صدور شناسنامه، آموزش نیز بر عهده ماست.

وی با اشاره به این مطلب که از سال 82 فعال هستیم، گفت: ما نخستین باری است که در کنار معدنی‌ها و استارت‌آپ‌ها قرار گرفتیم و امید داریم که در این عرصه نقش بسزایی را ایفا کنیم.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید