اولین سمپوزیوم ملی لاک‌پشت‌های دریایی در منطقه آزاد چابهار

کدخبر: ۳۰۹۰۷۰
گروه بنگاه ها- آیین افتتاحیه دبیرخانه لاک‌پشت‌های دریایی ایران و اولین سمپوزیوم ملی لاک‌پشت‌های دریایی در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این مراسم گفت: سواحل مکران با عنایت ویژه‌ای که مقام معظم رهبری دارد و توجهی که دولت دکتر روحانی دارند طبیعتاً در شرایط فعلی اصلی‌ترین کانون اقتصادی است که زیرساخت‌های لازم در آن انجام می‌شود و همه صاحبان صنایع اصرار دارند در چابهار مستقر شوند.
اولین سمپوزیوم ملی لاک‌پشت‌های دریایی در منطقه آزاد چابهار

به گزارش اقتصادنیوز؛ عبدالرحیم کردی افزود:چابهار مشوق‌های خاصی به‌عنوان منطقه آزاد چابهار را دارد که مثل سایر مناطق آزاد شرایط خاص خودش را دارد این مشوق‌ها جذابیت‌های منطقه آزاد چابهار را دوچندان کرده است.

وی تاکید کرد:در سال‌های گذشته بنا به مأموریت‌های فرادستی سازمان منطقه آزاد چابهار برای سواحل مکران در محدوده چابهار، صنایع فولاد و پتروشیمی را به‌عنوان صنایع بالادستی برای آن تعریف شده است.

وی ادامه داد: ما به استانداردهایی دست پیدا کردیم که بسیاری از نگرانی‌های زیست‌محیطی را که جوامع محلی به آن حساس شده بودند و هم الزامات و ضرورت‌های آنها را تلاش کردیم رفع کنیم و تهدیدها را به حداقل رساندیم.

درادامه محمد اکبر چاکرزهی عضو هیات‌مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود حفاظت از محیط‌زیست منطقه را به‌عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود:افتتاح دبیرخانه لاک‌پشت‌های دریایی ایران برای نخستین بار در چابهار نقطه عطف حفاظت از این‌گونه نادر جانوری است.

همچنین در حاشیه اولین سمپوزیوم ملی لاک‌پشت‌های دریایی در منطقه آزاد چابهار از سایت اینترنتی لاک‌پشت‌های دریایی ایران رونمایی شد.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید