برنامه فولاد هرمزگان برای داخلی ‌سازی ۷ هزار ردیف کالای خارجی

کدخبر: ۳۱۱۱۴۲
اقتصادنیوز: برنامه های فولاد هرمزگان برای توسعه بومی‌سازی و حمایت از تولیدات کیفی داخلی اعلام شد.
برنامه فولاد هرمزگان برای داخلی ‌سازی ۷ هزار ردیف کالای خارجی

فرزاد ارزانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان اعلام کرد: این شرکت با بهره‌گیری از توان شرکت‌های سازنده داخلی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری از ابتدای سال 98 تاکنون پروژه داخلی‌سازی حدود 900 ردیف از کالای خارجی مورد نیاز را آغاز کرده است.

وی در مورد  ایجاد  واحد بومی‌سازی و ساخت داخل در ساختار سازمانی فولاد هرمزگان گفت:با توجه به شرایط پیش رو و اعمال تحریم‌ها، توجه به مقوله بومی‌سازی به عنوان یک فرصت می‌تواند در راستای رشد بهره‌وری و تقویت صنایع مفید واقع شود. به کفته وی ، با توجه به اهمیت بومی‌سازی، شرکت فولاد هرمزگان در ساختار سازمانی خود واحد بومی‌سازی و ساخت داخل را از سالیان قبل ایجاد کرده است و با هدف پایین آوردن هزینه‌های تامین قطعات، کاهش ارزبری و کاهش مدت زمان تامین قطعات و تجهیزات از داخل، اولویت دادن به بحث کیفیت و ایمنی را مدنظر قرار داده و در طی سالیان اخیر با اتکا به توان مهندسی کارکنان مجموعه و شرکت ‌های توانمند داخلی و یاری گرفتن از شرکت ‌های دانش‌بنیان و توان پژوهشـی دانشگاه‌های کشور، در مسیـر داخلی‌سازی تکنولوژی ساخت داخل و به‌تبع آن تامین داخلی تجهیزات و اقلام مورد نیاز گام برداشته است. 

ارزانی افزود :  از حدود ۱۹ هزار ردیف قطعات و تجهیزات یدکی مورد نیاز شرکت فولاد هرمزگان، تاکنون بیش از ۱۲ هزار ردیف معادل ۶۳ درصد از طریق شرکت‌های داخلی تامین شده است.

مدیر عامل فولاد هرمزگان تصریح کرد : در صورتی که نیازمندی‌های صنایع از داخل کشور تامین شود زمینه رشد اشتغال در کشور فراهم و ارتباط با تامین‌کنندگان تسهیل می‌شود و از طرفی توانمندی تولیدکنندگان داخلی افزایش یافته و توسعه پایدار با سرعت و شتاب بیشتری اتفاق می‌افتد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۸ با انتخاب هدف «توسعه بومی‌سازی و حمایت از تولیدات کیفی داخلی» به عنوان یکی از اهداف استراتژیک شرکت در راستای تامین اقتصادی پایدار، شرکت فولاد هرمزگان تعهد مجدد خود را بر برنامه‌ریزی و اقدام در جهت داخلی‌سازی حداکثری تامین قطعات و تجهیزات یدکی مورد نیاز قرار داد و برای نیل به این هدف، برنامـه پنج‌ساله‌ای به منظـور بررسی و اقدام در خصـوص داخلی‌سازی حدود هفت هزار ردیف کالای خارجی مورد نیاز با بهره‌گیری از توان شرکت‌های سازنده داخلی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری تدوین شد که از ابتدای سال ۹۸ تاکنون پروژه داخلی‌سازی حدود ۹۰۰ ردیف از این اقلام آغاز شده است. 

به گفته وی ، همچنین در زمینه نسوز بیش از ۶۵ درصد از مصارف، بومی‌سازی شده و از بازار داخل تامین می‌شود و برنامه‌ریزی برای تامین مابقی نیز، انجام و در مرحله تست و آزمایش بوده که نتایج خوبی حاصل شده است و به زودی نیازهای بیشتری نیز از طریق داخل تامین می‌شود. ارزانی تاکید کرد : موضوع مهم در مورد برخی اقلام نسوز، مواد اولیه تشکیل‌دهنده آنهاست که از خارج از کشور تامین می‌شود و ضروری است نسبت به داخلی‌سازی آنها اقدام شود. در صورت برنامه‌ریزی یکپارچه و منسجم، به‌طور قطع در آینده نزدیک، کشور قادر خواهد بود که پروژه‌های توسعه فولاد خود را علاوه بر ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز آنها، نسبت به تکنولوژی احداث واحدهای تولیدی از شروع تا پایان به اتکای توان مهندسان و صنعتگران داخلی، طراحی و بومی‌سازی کرده و به مرحله اجرا در آورد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید