برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساخت

کدخبر: ۳۱۱۵۱۵
گروه بنگاه ها- رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در آستانه برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت ساخت در نشست شورای سیاست گذاری این کنفرانس گفت: در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ها از نظر میزان انرژی به گروه های مختلفی تقسیم می شوند که متناسب با نوع کاربری ساختمان و محل قرارگیری در نقاط مختلف کشور و دیگر پارامترها است وپس از تعیین گروه ساختمانی میزان صرفه جویی در آن مشخص شده و متناسب با آن باید طراحی ساختمان صورت پذیرد.
برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساخت

محمد شکرچی‌زاده تصریح کرد: بهینه سازی مصرف حامل های انرژی علاوه بر رعایت نکات صرفه جویی نیازمند توجه به اصول فنی مهندسی در ساخت و سازها است.

شکرچی زاده عنوان کرد: ساختمان سبز ساختمانی است که شما بتوانید در مرحله طراحی، اجرا و نگهداری مبانی محیط زیست و توسعه پایدار را در آن لحاظ کنید امروز با پیشرفت های علمی و تجاربی که بشر به آن رسیده است.

وی گفت: برای صرفه جویی درمصرف حامل های انرژِی در گرما و سرما باید ساخت و سازها مطابق اصول فنی باشد ولی متاسفانه امروزه صنعت ساختمان سازی به ساخت سریع و آسان بدون توجه به استاندارد و رعایت نکات ایمنی لازم پیش می رود.

شکرچی زاده عنوان داشت: واقعیتی که وجود دارد این است که ما به جهت اینکه در خیلی از مواقع در اجرای ساختمان ها یک فرصت کافی را برای مراحل ارزیابی اولیه و طراحی انجام نمیدهیم و زمانی که وارد مرحله اجرا شده آن را به سرعت انجام می دهیم. بنابراین مواردی که می تواند ما را به ساختمان سبز برساند را رعایت نمی کنیم.

همچنین رئیس سازمان ملی بهره وری در این نشست با بیان اینکه بهره وری یکی از سه رکن رشد اقتصادی یک کشور است، گفت: موضوع بهره‌وری را به عنوان یکی از موضوعات اصلی کنفرانس قرار دهیم و نه تنها به عنوان یکی از اهداف 10‌گانه. قطعا سازمان ملی بهره‌وری ایران هرگونه همکاری را در این خصوص خواهد داشت.

فاطمه پهلوانی عنوان کرد:  متاسفانه در اقتصادهای نفتی مساله ای  که به صورت مضاعف دیده می شود این موضوع است که اقتصادهای نفتی مدیران، مدیران هزینه هستند و نه مدیران بهره وری. و ما توقع داریم این مدیران زاویه دیدشان را به سمت بهره وری سوق دهند.

وی  در تشریح اهمیت موضوع بهره‌وری گفت: پیشبرد تکنولوژی، نوآوری و ایجاد نظامات هماهنگ بال‌های بهره‌وری هستند.  با توجه به شرایط حاضر کشور، باید موضوع بهره‌وری را به عنوان یکی از موضوعات اصلی کنفرانس قرار دهیم.

در همین حال دبیر دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساخت در خصوص برگزاری این کنفرانس گفت:ازمهمترین محورهای  این  کنفرانس می توان به  تامین شرایط علمی در جهت توسعه کارآفرینی در صنعت ساخت، بررسی مشکلات ساخت و سازهای کشور و ارایه راهکارهای علمی، رشد بهره‌وری در ساخت سازه‌های ایمن و ارتقای سطح کیفی پروژه، ایجاد تعامل و ارتباط بین هسته‌های علمی کشور و فعالین عرصه صنعت ساخت، پیشبرد تکنولوژی ساخت در کشور در جهت تثبیت جایگاه ایران به عنوان تکنولوژی اول ساخت اشاره کرد.

علی شاهانی تصریح کرد: محورهای فوق شاملِ بافت های فرسوده، ارزیابی و بهسازی سازه‌های موجود، مصالح و روش‌های تولید صنعتی، مدیریت کیفیت و بهره برداری و بهره وری، نظامات اداری-حقوقی- قراردادی و بیمه، تامین سرمایه و شناسایی چالش های آن، شهرهای هوشمند، معماری شهرسازی و توسعه پایدار و کاربدر انرژی های نو و تجدیدپذیر در صنعت ساختمان هستند.

وی ادامه داد: در این کنفرانس تامین سرمایه، صادرات و صدور خدمات مهندسی و تاب آوری و مهندسی بافت های فرسوده  را یکی از مهمترین محورهای مورد بحث در پنل ها قرار داده ایم . 

گفتنی است: دومین کنفرانس صنعت ساخت 8 الی 10 دی ماه سال جاری با حضور صاحبان صنعت صاحبان سرمایه و تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانانی از عراق و سوریه قطر و عمان در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید