مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی:

از استارت آپ‌ها به منظور حل مشکلات شرکت‌های معدنی حمایت می‌کنیم

کدخبر: ۳۱۱۶۶۶
گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی، ضمن بررسی چالش‌ها و فرصت‌های فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در حوزه صنعت و معدن، گفت: بسیار علاقمند هستیم به عنوان بخشی از حاکمیت از استارت اپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در حل مشکلات شرکت‌های معدنی حمایت کنیم.
از استارت آپ‌ها به منظور حل مشکلات شرکت‌های معدنی حمایت می‌کنیم

فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی، در گفت و گو با دنیای اقتصاد، با بیان اینکه هر نواوری دارای ریسک بالایی است، تصریح کرد: شاید شرکت‌هایی که دارای حاشیه سود بالایی باشند به راحتی بتوانند از نواوری استفاده کنند  و نگران ریسک آن نباشند؛ اما بسیاری از بخش‌های خصوصی در بخش معدن و صنایع معدنی این توان بالا را برای چنین موضوعی دارند؟ 

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با شرکت های استارتاپی گفت: در جلسات متعددی که با این شرکت ها داشته ایم، سعی بر آن بوده که ریسک را از سمت سرمایه گذار به سمت خود هدایت کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی تصریح کرد: بر آن شده ایم که با همکاری معاونت فناوری علمی ریاست جمهوری و صندوق‌های زیر مجموعه آن برای شرکت های دانش بنیان و استارت آپی و برای هموار شدن راه این شرکت ها راه گشایی کنیم.

دهقانی ادامه داد: ما در یک طرف قضیه متقاضی را داریم که شامل شرکت های معدنی و صنایع معدنی و به صورت خصوصی هستند، در بخش دیگر نیز یک سری استارت اپ ها و ایده پردازها را داریم، که این شرکت ها احتمالا با مشکلات مالی مربوطه مواجه باشند ، که

وی افزود: ما در این میان به عنوان یک رگولاتور بیمه گر، منابعی که برای ایده پردازی استارت اپ ها لازم است را با کمک معاونت علمی تخصیص میکنیم واگر ایده آنها به نتیجه نرسید ما بخشی عظیم از منابع مالی را که بیمه کرده ایم به متقاضی برمی گردانیم.

دهقانی با اشاره به استفاده از دانش روز دنیا در این امر اذعان کرد: در دنیا بسیاری از ایده های خلاقانه از گرند ها به دست میاید و ما به همین دلیل با معاونت فناوری ریاست جمهوری در این زمینه هماهنگ شده ایم و در صندوق نیز تلاش های متعددی در این راستا انجام شده که با همکاری و مذاکره دوستان تهیه و تولید با معاونت فناوری ریاست جمهوری ،فلوچارتی را طراحی کرده تا به وسیله ان بتوان این راه را هموار کرد.

وی افزود: ما در صندوق بیمه برای معدنداران بزرگ خصوصی که دارای منابع مالی خود هستند به عنوان بیمه گر وارد خواهیم شد، اما برای واحدهای کوچک به این صورت عمل نمیکنیم و خود به عنوان حامی مالی انها وارد عمل می شویم و در کنار انها خواهیم بود.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید