نیاز به 300 میلیارد تومان نقدینگی ماهانه در فولاد غرب آسیا

کدخبر: ۳۱۱۶۹۲
گروه بنگاه ها: شرکت فولاد غرب آسیا به‌صورت متوسط ماهانه به ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای پیشبرد اهداف تولیدی خود نیازمند است.
نیاز به 300 میلیارد تومان نقدینگی  ماهانه در فولاد غرب آسیا

به گزارش اقتصادنیوز، ابوذر ندیمی مدیرعامل شرکت فولاد غرب‌آسیا در نشست خبری امروز در آستانه سالگرد تاسیس شرکت   با اشاره به  عملکرد و دستاوردهای مجموعه تحت مدیریت خود گفت: شرکت فولاد غرب آسیا به اهتمام سرمایه گذاران بخش خصوصی و بهره گیری دانش متخصصان جوان ایرانی در سال ۸۳ برای اجرای پروژه نورد ورق سرد به ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در سال با ضخامت نهایی ۰، ۱۶ تا ۳ میلی متر، عرض ۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلی متر و با وزن استاندارد‌های بین المللی با نقش موثری در صنعت خودرو سازی و ... تاسیس شده است.

وی تاکید کرد: این واحد  نقش موثری را به عنوان تامین‌کننده عمده محصولات صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، لوله و پروفیل، پوشش ساختمان‌ها ورق‌های رنگی، گالوانیزه و قلع اندود، قوطی‌سازی برای صنایع بسته‌بندی مانند رنگ روغن‌های صنعتی، کنسروسازی و غیر ایفا می‌کند.

مدیر عامل فولاد غرب آسیا با بیان اینکه حدود ۶۰۰ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند، افزود: همچنین سعی کردیم در این مدت بدهی‌هایی که به بانک‌ها داشتیم را تسویه کامل کنیم یا به تقسیط نهایی برسانیم.

و با اشاره به اشتغال‌زایی و توسعه منابع انسانی، تصریح کرد: در بخش منابع انسانی نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا منابع انسانی موردنیاز خود را تأمین کنیم از این رو تلاش کردیم  نیروهای خود را حفظ و تعداد موردنیاز را افزایش دهیم و خوشبختانه شرکت فولاد غرب آسیا یکی از جوان‌ترین نیروها را در صنایع معدنی ایران و صنعت فولاد دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا  گفت: این شرکت توانسته نیروهای خود را از بین افرادی که یا به‌تازگی فارغ‌التحصیل شدند یا چندین سال بیکار بودند، جذب کند که ما این موضوع را در راستای پیشبرد اهدافمان گامی بلند می‌دانیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف در حوزه اقتصاد ملی افزود: از هر فعالیتی که درزمینهٔ ارز آوری باشد استقبال می‌کنیم و آن‌ها را مدیریت کردیم تا بتوانیم از این طریق به اقتصاد ملی کمک کنیم.

 

ندیمی با بیان اینکه بعد از 9  سال  توانستیم به سود خوبی برسیم تصریح کرد: در سه ماهه گذشته حدود 20 میلیارد تومان سود از طریق فولاد غرب آسیا حاصل شد و این درحالی است که طی 9 سال فعالیتا رسمی شرکت شاهد هیچ سودی نبودیم.

به گفته وی،  یکی از برنامه‌های ما طرح توسعه تا سطح ۸۰۰ هزار تن و اشتغال مستقیم ۳۶۰ نفر است که در صورت حمایت‌های بانکی تا دو سال دیگر عملی می‌شود.

مدیر عامل فولاد غرب آسیا تصریح کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه سیاستی در ارتباط با کاهش و تعدیل نیرو در شرکت فولاد غرب آسیا وجود نداشته و با توسعه فاز‌های بعدی، وضعیت اشتغال در این شرکت بزرگ و مهم تولید نورد و ورق‌های فولادی افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آثار تحریم‌ها گفت: آثار منفی تحریم ها بر هیچ کس پوشیده تیست زیرا تحریم ها اثراتی داشته اند به عنوان  مثال امروز صادرات محدود به کشورهای اطراف است اما در حال حاضر نگرانی برای صنعت فولاد وجود ندارد اما این بدان معنی نیست که برای آینده برنامه ای نداشته باشیم.

ندیمی افزود: شرکت فولاد غرب آسیا به‌صورت متوسط ماهانه به ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای پیشبرد اهداف تولیدی خود نیازمند است.

وی تصریح کرد: در بخش فناورانه اقدامات بسیار خوبی انجام شده و تسهیلاتی را برای بومی سازی تعریف کرده ایم و همچنین در حوزه استارتا|پ نیز چند قرارداد امصا شده و در کنار آن  تمامی آموزش های لازم  را با همکاری مجامع علمی انجام داده ایم.

مدیر عامل فولاد غرب آسیا با تاکید بر اینکه به دنبال سیاست مشتری مداری هستیم و تمام مشتریان ما رضایت دارند، گفت: در کنار آن به موضوع کارگران توجه بسیاری داشته ایم.

وی با بیان اینکه در زمینه مسایل مربوط به طلبکاران اقدامات بسیار خوبی انجام شده ، تصریح کرد: با توجه به میزان عرضه های کم در بورس کالا با مشکلی مواجه نشویم.

ندبمی در صادرات خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات اگر مشتریانی به دنبال تولیدات ما باشند ، بطو حتم نامین نیاز خواهیم کرد زیرا معتقد به اقتصاد بدون نفت هستم و در راستای ارزآوری هر نوع تلاش و نوع آوری را حمایت می کنیم.

وی افزود: مشتریان ما همکاری هایی با کشورهای همسایه و اطراف داشته اند ، میزان این صادرات مسایلی است که باید معاونت معدنی اعلام کتد زیرا ما به اطلاعات جزیی مشتریان ورود پیدا نمی کنیم.

مدیر عامل فولاد غرب آسیا در مورد تامین نیازهای شرکت در شرایط  تحریم ، گفت: در شرایط کنونی مجبور هستیم نیازهای خود را از بازار داخل تامین کنیم زیرا که قراردادهای خارجی ما فقی 3 مورد است و مابقی از داخل تامین می شود.

photo_۲۰۱۹-۱۱-۱۲_۱۵-۴۵-۲۵

وی تصریح کرد: باید در مورد میزان تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی بررسی شود تا ببینیم چقدر از این منابع به تولیدکنندگان بخش خصوصی اختصاص داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید مشخص شود که چند درصد از منابع صندوق توسعه ملی به سرمایه‌داران و بخش‌های نیمه دولتی تخصیص یافته است، افزود: در قانون، سهم 30 درصدی بخش خصوصی از منابع صندوق توسعه ملی تعیین شده است اما تنها 20 درصد از این سهم محقق شده در حالی که باید 100 درصد این سهمیه به تولیدکنندگان بخش خصوصی اختصاص می‌یافت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید