بازدید از شگفت انگیز ترین موزه های ترکیه در تعطیلات نوروز 99

کدخبر: ۳۱۳۳۶۹
موزه باستان شناسی استانبول در محله سلطان احمد و در نزدیکی کاخ توپکاپی و پارک گلخانه و نیز در بخش اروپایی استانبول واقع شده است. این موزه دارای 3 بخش موزه باستان شناسی، موزه هنرهای اسلامی و ترکی، موزه شرق باستان می باشد.
بازدید از شگفت انگیز ترین موزه های ترکیه در تعطیلات نوروز 99

 در موزه باستان شناسی استانبول بیشتر از 1 میلیون قطعه ی با ارزش نگهداری می شود که تاریخ و تمدن دوره های مختلف جهان را در خود جای داده است. موزه باستان شناسی استانبول در سال 1811 میلادی به وسیله ی عثمان حمدی ساخته شده است و در سال 1875 الی 1891 به عنوان موزه سلطنتی لغب داده شد.

موزه ی باستان شناسی استانبول در سال 1908 به سبک جدیدتری بازسازی شد. معماری شگفت انگیز موزه ی باستان شناسی استانبول مثال زدنی نیست و در نوع خود یکی از بهترین ها به شمار می رود. تابوت زنان عزادار و تابوت اسکندر از شگفتی های موزه محسوب می شوند که شما باید در تورهای استانبول نوروز99  حتما از آن بازدید نمایید.

آثار آناتولی، مصر و عربی، بین النهرین در طبقه دوم موزه در معرض نمایش قرار داده شده اند. تفاهمنامه قادس، ستون پادشاه اکد نارامسین، مجسمه زنجیرلی از آثار بسیار کمیاب و با ارزش موزه باستان شناسی استانبول هستند. در این موزه از 75 هزار نوشته میخی نگهداری می شود. معمار این مجموعه شخصی به نام الکساندر والری می باشد که معماری قصر پرا نیز از کار های اوست و او این موزه را به سبک نئوکلاسیک طراحی کرده است.

مهر پرواز1

بازدید از موزه دیدنی آتاتورک آنتالیا در تعطیلات بهار 99

موزه آتاتورک از جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد. این موزه محل نگهداری وسایلی است که در گذشته مورد استفاده بنیانگذار جمهوری ترکیه یعنی آتاتورک قرار می گرفته است.

موزه آتاتورک آنتالیا همان خانه ای است که آتاتورک در سفر ۶ مارس سال ۱۹۳۰ به آنتالیا یک هفته در آنجا اقامت گزید. در سال ۱۹۸۰ تحت عنوان موزه آتاتورک آنتالیا افتتاح شد. در استانبول نیز موزه آتاتورک استانبول قرار دارد. خانه دو طبقه می باشد. در طبقه پایینی، اتاقها، حمام و آشپزخانه است. آتاتورک در اتاق بالکن دار طبقه دوم استراحت کرده است. در بخش دیگری در آن طبقه، مجموعه ای از اسکناس ها، سکه های یادبود و تمبرهای پستی صادر شده از زمان اعلام جمهوری به نمایش در آمده است.

مهمترین بخش این موزه اتاق با وسایل شخصی آتاتورک است که از مقبره در آنکارا آورده شده است. چنانچه شما مسافر تورهای آنتالیا نوروز 99  بودید می توانید از این موزه جذاب و دیدنی بازدید نمایید. موزه آتاتورک بجز روزهای دوشنبه همه روزه جهت بازدید همگان باز می باشد.

مهر پرواز2

بازدید از موزه کاملیک لوکوموتیو  کوش آداسی در ایام نوروز 99

موزه راه آهن کاملیک لوکوموتیو در فضای باز روستای ıamlık از منطقه Selçuk در شهر کوش آداسی، ترکیه واقع شده است. این بزرگترین موزه راه آهن در ترکیه است و شامل یکی از بزرگترین مجموعه های لوکوموتیو بخار در اروپا است.

این موزه در قسمت قبلی خط اصلی ORC، قدیمی ترین خط در ترکیه، در نزدیکی روستای ıamlık، بسیار نزدیک به مکان تاریخی در افسس واقع شده است. شما زمان بازدید از این موزه در تورهای کوش آداسی نوروز 99  از شهر تاریخی افسس نیز دیدن نمایید. این شهر تاریخی در نزدیکی این موزه قرار دارد. این موزه در 1991 آغاز به کار کرد و در سال 1997 تکمیل شد. از مسیرهای اصلی ساخته شده در سال 1866 استفاده می شود.

در حالی که زمین، ساختمان ها و مجموعه ها کلیه دارایی راه آهن دولتی ترکیه (TCDD) است، این موزه توسط Atilla Mısırlıoğlu با اجاره 99 ساله اداره می شود. او فرزند اولین نشانگر سیگنال است که در ایستگاه راه آهن ıamlık مشغول خدمت است.

در این موزه 33 لوکوموتیو بخار وجود دارد که در بیرون نمایش داده می شود، نیمی از آن ها در اطراف یک جاده ای آبه نمایش درآمده اند. سال های ساخت لوکوموتیوها از 1891 تا 1951 است. قدیمی ترین آن توسط استفانسون انگلیس ساخته شده است. لوکوموتیوها دارای پلاکهایی هستند که اطلاعاتی در مورد جزئیات فنی ارائه می دهند.

مهر پرواز3

در این موزه نه اتومبیل مسافری شامل دو اتومبیل چوبی ارائه شده است. اتومبیل سالن مورد استفاده مصطفی کمال آتاتورک (1938-1918) را می توان در داخل بازدید کرد. همچنین هفت اتومبیل حمل بار در صفحه نمایش وجود دارد. علاوه بر ایستگاه های مختلف نورد ، بسیاری از کارخانه های راه آهن و ایستگاه راه آهن در این تاسیسات مانند یک برج آب، کامیون دستی و جرثقیل وجود دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید