اولین محموله ژنتیکی کشور به جمهوری آذربایجان صادر شد

کدخبر: ۳۱۴۵۲۱
گروه بنگاه ها- عضو هیات مدیره شستا به همراه مشاور امور پروژه‌ها و بازرس ویژه مدیرعامل شستا با سفر به استان اصفهان از شرکت کشت و دامداری فکا از شرکت‌های وابسته به شستا، بازدید کردند.
 اولین محموله ژنتیکی کشور به جمهوری آذربایجان صادر شد

به گزارش شستارسانه، محمود ملکوتی‌خواه با اشاره به اینکه فکا، دومین دامپروری بزرگ کشور است، افزود: برای اینکه به قطب علمی تولید جنین‌های آزمایشگاهی تبدیل بشوید، شستا حمایت جدی خواهد کرد و پیگیر پایان پروژه‌هاست. عضو هیات‌مدیره شستا با بیان اینکه، تخمک‌گیری از دام زنده برای اولین بار در کشور توسط شرکت کشت و دام فکا انجام شده است، تصریح کرد: به ازای هر جنین بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار صرفه جویی ارزی می‌شود و تمام این تکنولوژی بومی‌سازی شده است و اولین محموله ژنتیکی کشور را هم به جمهوری آدربایجان صادر کردیم.

وی در ادامه افزود: قیمت صادراتی این محصولات ژنتیکی نسبت به قیمت جهانی کمتر و در حدود یک پنجم آن است که مزیت رقابتی برای شرکت دارد.

در این نشست جلیل‌نژاد ، مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا، به پروژه تکثیر نژادهای بومی اشاره کرد و گفت: در پروژه تکثیر نژادهای بومی در حال انقراض ایران به صورت رایگان مشارکت داریم و با استفاده از این تکنولوژی بومی نژادهای در حال انقراض را تکثیر می‌کنیم.

 وی به روش انجماد جنین و ساخت محیط کشت اشاره کرد و افزود: این پروژه از پروژه هایی است که در این مجموعه انجام می‌شود و برای اولین بار در کشور انجام شده و کاملا بومی شده‌اند.

گفتنی است شرکت فکا با ۱۱۶۰۰راس دام و تولید روزانه ۲۰۰ تن شیر، یکی از بزرگترین شرکت های کشت و دام کشور است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید