توسعه و متنوع سازی فعالیت های علی بابا در حوزه گردشگری

کدخبر: ۳۱۶۵۸۸
گروه بنگاه ها: مدیر عامل گروه علی بابا ازتوسعه فعالیت این شرکت در حوزه گردشگری خبر داد و گفت : این شرکت ابتدا کار خود را با فعالیت در حوزه فروش بلیط اغاز و به تدریج در حوزه گردشگری ورود پیدا کرد و اکنون تصمیم دارد به عنوان پرتال ملی گردشگری فعالیت خود را توسعه دهد.
توسعه و متنوع سازی فعالیت های علی بابا در حوزه گردشگری

مسعود طباطبایی در نشستی خبری  با اشاره به اینکه  هدف گروه علی‌بابا ایجاد  تجربه شایسته سفر برای همه اقشار با هر سطح درآمد است افزود : در حال حاضر در سبد محصولات علی‌بابا پروازهای داخلی، خارجی، اتوبوس، قطار، هتل‌های داخلی و خارجی، اقامت‌های غیررسمی (بومگردی) و غیره موجود است.

وی گفت :  گروه علی‌بابا از سال 93 آغاز به کار کرده و امسال پنج سال است که در تمامی سرویس‌های حوزه گردشگری به صورت آنلاین فعالیت می‌کند و  مجموعه‌های مختلفی شامل بیش از شش برند در مجموعه علی‌بابا در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به سایت های  Jabama.ir  و Hello Persia گفت: سایت اول  در حوزه اقامتگاه و معرفی اتاق، هتل‌ها و بوم‌گردی و سایت دوم در حوزه ورود گردشگران خارجی به ایران فعالیت می‌کند.

مدیرعامل گروه علی‌بابا همچنین در خصوص سایت Brandist که به عنوان مارکتینگ فعال است اضافه کرد : این سایت  علاوه بر گروه، برای شرکت‌های زیرمجموعه نیز فعالیت می‌کند.

طباطبایی در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت ققنوس در حوزه هوش مصنوعی گفت: ما تصمیم گرفتیم ازفعالیت  صرف در حوزه گردشگری به سمت ارائه گردشگری در بستر تکنولوژی پیش برویم. به همین دلیل  در سایر حوزه‌ها ورود پیدا کرده ایم و  شرکت ققنوس  اولین سرمایه‌گذاری ما در حوزه هوش مصنوعی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر رمزهای یکبار مصرف روی صنعت تجارت الکترونیک گفت: ما از این موضوع نگران هستیم و معتقدیم  بهتر بود این تصمیم با اطلاع‌رسانی بیشتر پیش می‌رفت.

f94328c8-be0e-4241-b199-8084c880384f

در این جلسه همچنین توحید علی‌اشرفی مدیر بازاریابی گروه علی‌بابا   دستیار صوتی DOBBY را تحولی در حوزه هوش مصنوعی دانست و افزود : این تکنولوژی در مرحله شروع کار خود است و هر میزان تعداد کاربران آن افزایش یابد واکنش آن دقیق‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد : گروه علی‌بابا تمام اهتمام خود را برای گسترش این دستیار صوتی  قرار خواهد داد.

وی با اشاره به توریست سلامت و سرمایه گذاری علی بابا  در استارت‌آپی به نام MEDGO گفت :  این سایت برای ورود گردشگرانی است که به دنبال خدمات درمانی در ایران هستند.

وی با اشاره به پلتفرم Nabro گفت: این پلتفرم به دنبال این است که محتوای گردشگری و تفریح را با نگاه دیگری تولید کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید