سوالات رایج هایفوتراپی صورت: آنچه در مورد هایفوتراپی باید بدانیم

کدخبر: ۳۱۶۶۲۵
این روش با تاثیر گذاری بر سطوح بسیار عمیق پوست باعث تحریک تولید کلاژن، بدون آسیب رساندن به لایه‌های بیرونی پوست می‌شود.
سوالات رایج هایفوتراپی صورت: آنچه در مورد هایفوتراپی باید بدانیم

به نقل از متخصصین مرکز زیبایی رازی هایفوتراپی (اولتراسوند با تمرکز و شدت بالا)، یک روش پیشرفته غیر تهاجمی بدون جراحی و بدون آسیب است که در مطب انجام می‌شود و باعث بالا کشیدن و محکم کردن پوست ابروها، گونه‌ها، بخش پایینی صورت (فک‌ها)، خطوط فک و گردن می‌گردد. تکنولوژی اولتراسوند برای محکم کردن و بالا کشیدن بافت‌های دچار افتادگی، بر سطح زیرین پوست متمرکز می‌شود.

این روش با تاثیر گذاری بر سطوح بسیار عمیق پوست باعث تحریک تولید کلاژن، بدون آسیب رساندن به لایه‌های بیرونی پوست می‌شود. نتیجه آن، سفت شدن و بالا کشیدن پوست برای دراز مدت است که تنها پس از یک بار درمان، ظاهر جوانتری به شما می‌دهد. اگرچه هایفو جایگزینی برای جراحی لیفت صورت نیست اما افراد بسیاری هستند که با وجود عدم آمادگی برای جراحی، خواستار انجام لیفت صورت هستند. افراد جوان‌تری نیز وجود دارند که به دنبال طولانی‌تر کردن دوره باقی ماندن اثرات جراحی پلاستیک خود هستند.

سوالات رایج هایفوتراپی

اثرات هایفو چقدر باقی می‌ماند؟

نتایج هایفو دائمی است و تا شش ماه پس از درمان، به تدریج بهبود پیدا می‌کند. اگر چه روند افزایش سن شما متوقف نمی‌شود. در روش هایفو نیز مانند هر درمان ضدپیری دیگری، شش ماه پس از انجام درمان پوست شما به طور طبیعی به روند پیر شدن خود ادامه می‌دهد. اما هایفو می‌تواند به مدت ۲۴ ماه پس از درمان، پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر برای شما به ارمغان بیاورد.

کاندیداهای نامناسب

به گفته دکتر جمیلی جراح زیبایی افراد دچار آسیب دیدگی یا زخم‌های باز، آکنه کیستیک، جای زخم موجود، ایمپلنت‌های مکانیکی یا پوستی، پرکننده‌های پوست یا سایر اقلام تزریقی، وسایل برقی کاشته شده یا ایمپلنت‌های فلزی در ناحیه صورت یا ناحیه تحت درمان، افراد باردار یا مادران شیرده، افراد دچار آنژیوکاردیوپاتی (قلب)، فشار خون بالا و بیماری‌های کبدی- کلیوی، بیماری‌های پوستی از جمله AIDS و HIV افراد دارای پوست بسیار حساس یا آلرژیک از جمله دارای آلرژی به پروتئین، نباید تحت درمان با هایفو قرار بگیرند.

درمان هایفو چقدر بی‌خطر است؟

درمان هایفو از التراسوند آزمایش شده و بی‌خطر استفاده می‌کند که در مطالعات بالینی روی ۳۵۰ هزار بیمار معالجه شده در سراسر جهان موثر بوده است. اولتراسوند بیش از ۵۰ سال است که بی هیچ خطری در زمینه پزشکی استفاده می‌شود. هایفو (که به آن اولتراپی نیز گفته می‌شود)، یکی از معدود معالجاتی است که برای تمام انواع پوست بی‌خطر است. زیرا از امواج التراسوند استفاده می‌کنند و لایه‌های فوقانی پوست که سلول‌های رنگدانه در آن قرار دارند را دور می‌زند.

آیا هایفو هیچ گونه عوارض جانبی دارد؟

ممکن است هایفو باعث قرمزی جزئی در پوست شود اما این قرمزی معمولاً چند ساعت پس از درمان از بین می‌رود. ممکن است احساس کنید به مدت چند هفته صورت خود را تمرین داده‌اید. پس از درمان می‌توانید برای پوشاندن هرگونه قرمزی خفیف که پس از انجام هایفو ایجاد شده است، از آرایش استفاده کنید. همچنین ممکن است برخی از افراد از تورم، برافروختگی، بی‌حسی یا احساس سوزن سوزن شدن پوست رنج ببرند. این علائم معمولاً خفیف بوده و موقتی هستند.

هایفو چقدر دردناک است؟

ممکن است هایفو اندکی ناراحتی ایجاد کند. سطح ناراحتی آن می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد اما این ناراحتی پس از اتمام دریافت انرژی التراسوند پایان می‌یابد.

در حین انجام درمان، ورود انرژی به اعماق پوست خود را احساس می‌کنید و این نشان می‌دهد که فرایند تولید کلاژن آغاز شده است.

پس از درمان

پس از درمان شما، هیچ گونه آسیب دیدگی وجود نخواهد داشت و شما می‌توانید برای فاصله پس از انجام هایفو بدون هیچ گونه محدودیت یا الزامات پس از درمان، به فعالیت‌های عادی خود بازگردید. ممکن است اندکی پس از درمان، پوست شما برافروخته باشد اما این قرمزی باید چند ساعت بعد از بین برود.

سایر عوارض پس از هایفو که کمتر رایج هستند می‌توانند شامل کبودی موقت یا بی‌حسی در نواحی کوچکی از پوست باشند. مانند هر روش پزشکی دیگری در روش هایفو نیز احتمال عوارض بسیار نادر وجود دارد.

توصیه‌ها و مراقبت‌های پس از درمان هایفو

هیچ گونه آسیب دیدگی وجود ندارد و شما می‌توانید بلافاصله پس از انجام هایفو، فوراً به فعالیت‌های طبیعی خود بازگردید.

توصیه دکتر جمیلی متخصص پوست پس از انجام هایفوتراپی:

  • ممکن است پس از درمان، پوست اندکی صورتی یا قرمز باشد؛ در این موقعیت فقط برای شستن صورت از آب سرد استفاده کنید.
  • انتظار می‌رود پوست تحت درمان قرار گرفته تا ۴ هفته بعد، نسبت به لمس دردناک باشد.
  • ممکن است تورم اندکی وجود داشته باشد که این امر طبیعی است. گذاشتن بسته یخ یا استفاده از کرم‌های استروئیدی می‌تواند به فرونشاندن آن کمک کند. اگر اثرات زخم مانع لمس پوست می‌شود، اجازه دهید پوست بهبود پیدا کند.
  • ممکن است بلافاصله پس از درمان بتوان از آرایش (ترجیحاً با استفاده از اقلام دارای مواد معدنی) یا کرم‌های غیرتحریک‌کننده و مرطوب کننده استفاده کرد.
  • پس از درمان هایفو از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و از کرم ضدآفتاب دارای حداقل spf۳۰ استفاده کنید.
  • حداقل تا یک هفته پس از فروکش کردن حساسیت و برافروختگی پوست، از لایه برداری با محصولاتی که حاوی aha/bha ها هستند خودداری کنید.
  • پس از انجام ورزش‌های شدید و کشیدن ناحیه پوستی تحت درمان به مدت ۳ تا ۴ هفته خودداری کنید. حداقل تا دو روز پس از درمان از نواحی تحت درمان استفاده نکنید ؛ با این حال انجام ورزش‌های سبک مانند پیاده روی خوب است.
  • مصرف پروتئین را برای تقویت روند بهبودی پوست و روند باز تولید کلاژن، افزایش دهید.
  • مصرف مکمل‌های ویتامین c برای سنتز کلاژن مفید است و یک ماده معدنی مهم برای سلامتی پوست شما می‌باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید