ده علت زود تمام شدن باتری سمعک

کدخبر: ۳۲۰۶۱۸
در این مقاله به تمام مواردی که سبب می شود باتری سمعک شما زودتر تمام شود اشاره خواهیم کرد.
ده علت زود تمام شدن باتری سمعک

همیشه بیماران کم شنوایی که از سمعک استفاده میکنند از مصرف زیاد باتری سمعک شکایت دارند. در این مقاله به تمام مواردی که سبب می شود باتری سمعک شما زودتر تمام شود اشاره خواهیم کرد.

در کلینیک های شنوایی و سمعک معمولا 5 برند باتری سمعک استفاده می شود:

  • باتری سمعک پاور وان

  • باتری سمعک دوراسل

  • باتری سمعک زنی پاور

  • باتری سمعک رایوواک

  • باتری سمعک زیمنس

اگر به این باتری ها دقت نمایید متوجه می شوید این باتری های به طور اختصاصی برای سمعک قابل دید و هم چنین  سمعک های نامرئی  ساخته شده اند زیرا واژه hearing aid بر روی تمامی آنها درج شده است.

همانطور که در شکل دیده می شود باتری سمعک در چهار رنگ تولید می شود:

  • رنگ زرد یا همان باتری سمعک سایز 10

  • رنگ نارنجی یا همان باتری سمعک سایز 13

  • رنگ قهوه ایی یا همان باتری سمعک سایز 312

  • رنگ آبی یا همان باتری سمعک سایز 675

پیشنهاد مطالعه : راهنمای کامل خرید سمعک

علت های زود مصرف شدن باتری سمعک:

استفاده از باتری های تقلبی

متاسفانه مثل سایر وسایل مورد نیاز در زندگی هر انسانی باتری سمعک هم تقلبی دارد. ازاینرو حتما باتری سمعک را از کلینیک شنوایی تهیه نماید.

استفاده از باتری های ساعت

متاسفانه شکل باتری های سمعک بسیار شبیه باتری ساعت است که این امر سبب می شود گاها بیماران به اشتباه در تجهیزات پزشکی یا ساعت فروشی ها باتری ساعت تهیه کنند که این امر سبب می شود باتری سمعک خیلی زود تمام شود.

استفاده از باتری های تاریخ گذشته

در هنگام خرید باتری باید حتما به تاریخ انقضای باتری دقت نمایید. باتری سمعک حتما باید حداقا 2 سال تاریخ انقضا داشته باشد. تاریخ انقضای درج شده بر روی باتری سمعک به صورت میلادی نوشته شده است.

سمعک2

نگهداری در جای سرد و گرم

باتری باید در جای خنک و دمای اتاق نگهداری شود. اگر دمای اتاق زیاد گرم یا زیاد سرد شود سبب می شود کیفیت مواد شیمیایی باتری کاهش پیدا کند و این حالت سبب مصرف سریعتر باتری می شود. برای مثال باتری سمعک نباید در جلو پنجره یا داخل ماشین نگهداری شود.

جابجایی روکش باتری

زمانی که باتری را از داخل جعبه خود در بیارید یک روکش روی آن قرار دارد که در شکل زیر نشان داده شده است. باتری های سمعک با هوا کار می کنند و این روکش برای این است که هوا وارد باتری نشود. حال وقتی از سمعک بخواهیم استفاده کنیم باید این روکش را برداریم. گاها دیده می شود که روکش باتری سمعک توسط کودکان دستکاری می شود یا خود افراد بزرگسال به اشتباه آن را در می اورند و سپس آن را دوباره بر روی باتری قرار می دهند. باید بدانید زمانی که هوا وارد باتری شود بلافاصله مواد شیمیایی آن فعال می شود و قرار دادن دوباره روکش بر روی باتری فایده ایی ندارد

سمعک3

باز نکردن در باتری سمعک

گاها بیمارانی که از سمعک استفاده می کنند زمانی که به حمام می روند یا می خواهند بخوابند درباتری سمعک خود را باز نمی کنند. این حالت باعث می شود سمعک روشن بماند و باتری تمام شود. علاوه بر این اگر در باتری سمعک خود را در زمان هایی که نمی خواهید از آن استفاده کنید باز نگه ندارید سبب استهلاک سمعک می شود.

نگهداری در جای مرطوب

همیشه بیمارانی که در جنوب و شمال کشور زندگی می کنند از مصرف بیشتر باتری سمعک در تابستان که هوا شرجی است شکایت دارند. باید بدانید هوای شرجی سبب می شود کیفیت مواد شیمیایی داخل باتری سمعک تحت تاثیر قرار بگیرد.

استفاده از سمعک های قدیمی و فرسوده

اگر از سمعک های بسیار قدیمی و فرسوده استفاده می کنید باید بدانید مصرف سمعک شما بیشتر می شود. علت این امر هم به خاطر فرسوده شدن مدار الکتریکی سمعک است که سبب می شود انرژی بیشتری را مصرف کند.

سولفاته شدن محفظه باتری سمعک

اگر از سمعک خود زیاد استفاده می کنید و میزان تعرق بدن شما بالا است و با در محیط های گرم و شرجی زندگی می کنید، به مرور زمان بر روی پایه های داخل باتری سمعک سولفات ایجاد می شود که این سولفاته شدن پایه های باتری منجر به قطع  و وصل شدن باتری سمعک می شود. این حالت سبب می شود بشدت مصرف باتری زیاد شود.

اتصالی مدار الکتریکی باتری سمعک

اگر سمعک شما قدیمی باشد یا سمعک شما به هر دلیلی همچون ضربه آسیب وارد شود، مدارهای الکتریکی سمعک آسیب می بیند و این آسیب دیدن سبب افزایش بیش از حد مصرف باتری سمعک می شود.

اگر سمعک شما مصرف بالای باتری دارد می توانید به کلینیک شنوایی و سمعک نجوا مراجعه نمایید.

فروش ویژه باتری سمعک

در کلینیک شنوایی و سمعک انواع باتری سمعک در سایزهای مختلف با قیمت بسیار پایین به فروش می رسد. همچنین تمامی باتری های کلینیک سمعک نجوا حداقل 2 سال تاریخ انقضا دارند.

  • فروش باتری سمعک پاور وان
  • فروش باتری سمعک رایواک
  • فروش باتری سمعک دوراسل
  • فروش باتری سمعک زنی پاور
  • فروش باتری سمعک زیمنس

02188343584

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید