افزایش سهام شرکت‌های معدنی در بورس با وجود شرایط تحریم

کدخبر: ۳۲۱۷۰۲
شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی دور جدیدی از رشد را آغاز کرده‌اند، و مجدداً در هفته منتهی به ۲۵ دی ماه شاهد اوج‌گیری ارزش سهام در بورس اوراق بهادار بودند. این در حالی است که به تازگی دولت آمریکا با تحریم‌های شدید، شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی ایران را هدف گرفته است.
افزایش سهام شرکت‌های معدنی در بورس با وجود شرایط تحریم

به گزارش اقتصادنیوز؛ ارقام ارائه شده توسط ایمیدرو نشان می دهد ، ارزش سهام شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی طی هفته‌ی‌ پیش، با جهش 11.6 درصدی، باعث رشد 43 هزار و پانصد میلیارد تومانی ارزش این بخش از بازار شدند.

بدین ترتیب ارزش بازار این بخش از اقتصاد کشور، بی‌اعتنا به تحریم‌های جدید از 415 هزار میلیارد تومان عبور کرد. در حال حاضر بخش معدن و صنایع معدنی ایران معادل 23.7 درصد از ارزش کل بورس را در اختیار دارند.

در این میان راهبری شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی توسط ایمیدرو با هدف هدایت سود انباشته شرکت‌ها به سمت افزایش سرمایه و همچنین توسعه و اجرای طرح‌ها، با استقبال بازار مواجه شد.

از این رو افزایش سرمایه شرکت‌های بزرگ به عنوان محرک بازار عمل کرد. طبق برنامه‌ریزی‌هایی که با همکاری غول‌های معدنی انجام شده، افزایش سرمایه شرکت‌ها به صورت پی‌در‌پی انجام خواهد شد. خوشبختانه گزارش‌های مالی بنگاه‌ها نیز در مجموع نشان از شرایط مطلوب و ایجاد تحرک در بازار می‌دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید