رییس ستاد مقابله با کرونا :

ایران‌مال فراتر از ظرفیت نقاهت گاهی است

کدخبر: ۳۳۰۱۹۲
اقتصادنیوز: همزمان با افزایش آمار ابتلا و مرگ ناشی از ویروس جدید کرونا، بازار بزرگ ایران درراستای ایفای مسوولیت های اجتماعی اعلام آمادگی کرد تا مرکز نمایشگاهی خود را برای تجهیز و میزبانی بیش از 3 هزار بیمار کرونایی در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دهد، به دنبال این اعلام آمادگی رییس این ستاد واعضای شورای شهر تهران ازایران مال بازدید کردند.
ایران‌مال فراتر از ظرفیت نقاهت گاهی است

به گزارش اقتصادنیوز، گروه بنگاه های اقتصادی :  به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد ، زالی معاون وزیر بهداشت دراین باره گفت : فضای فیزیکی ، اعتبارات تخصیص داده شده و تجهیزاتی که برای این منظور در بازار بزرگ ایران ایجاد شده است فراتر از ظرفیت نقاهت گاهی است و میتواند پشتیبان بیمارستان های پایتخت باشد.

انتشار خبرساخت بیمارستان موقت درکشورچین طی تنها 10روزتعجب بسیاری را برانگیخت اما این درحالی است که تهران نیازی به همان 10 روز هم نداشت و بازار بزرگ پایتخت با مساحت مفید 45 هزار متر مربع، ظرفیت تبدیل شدن به بیمارستان موقت 3 هزار تخت‌‌خوابی را دارد. موقعیت ایران مال با قرارگرفتن در حد فاصل دو کلانشهر تهران و کرج و در اختیار داشتن امکانات ویژه‌ای مانند دسترسی سریع به بزرگراه‌های تهران و کرج، مسیر‌های مستقل اختصاصی و نیز برخورداری از پد هلی‌کوپتر می‌تواند نقش مهمی در تسریع انتقال بیماران کرونایی داشته باشد. 

هرچند برخی از بنگاه های اقتصادی وصنایع کشور درشرایط کنونی برای کمک به این چالش به تهیه ماسک و تولید ژل های ضدعفونی اقدام کردند که درجای خود قابل تقدیر است و از طریق سیستم توزیع به هموطنان می رسد اما در مورد بازار بزرگ ایران این حمایت متفاوت است ،  نکته قابل تامل در مورد این بازار ساخت وتجهیز طبق آخرین استانداردهای بین المللی است ، به طوریکه  بازار بزرگ ایران تا قبل از پدید آمدن ویروس کرونا به  واحد مراقبت های بهداشتی وپزشکی تجهیزبود. نوع تفکرمدیریت ایرانمال نشان می دهد ، بین مرکز تجاری و کلینیک پزشکی می تواند رابطه خوب همزیستی باشد ، بزرگترین مراکز تجاری در کشورهای توسعه یافته به کلینیک های پزشکی مجهزهستند . 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید