چطور مالیات کمتری پرداخت کنیم؟ روش های قانونی کاهش مالیات

کدخبر: ۳۳۰۸۵۰
آیا می دانستید که هر تصمیمی که در طول یک سال مالی می گیرید می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت مالی کسب و کارتان داشته باشد؟ می پرسید چطور؟ جواب 3 کلمه است: پرداخت مالیات مضاعف (اضافه).
چطور مالیات کمتری پرداخت کنیم؟ روش های قانونی کاهش مالیات

مالیات مضاعف مبلغی است که شما می توانستید با هوشمندی در تصمیم گیری های مالی خود از پرداخت آن ها به طور قانونی خودداری کنید. این تصمیمات به خصوص در وضعیت اقتصادی این روزهای کشور می تواند برای کسب و کارهای کوچک و متوسط نجات بخش باشد.

در این مقاله قرار است راهکارهایی ارائه دهیم تا بتوانید به طور قانونی مالیات پرداختی کسب و کار خود را کاهش دهید و مالیات کمتری پرداخت کنید. با این راهکارها احتمالا بدهی کمتری به دولت و اعصابی آرام تر خواهید داشت.

سپیدار سیستم

البته ما تنها سرنخ ها را می دهیم و پیشنهاد می کنیم برای انجام بهتر و حساب شده این تصمیمات از مشاوره های مالیاتی نیز استفاده کنید.

بهترین روش برای پرداخت مالیات کمتر، معافیت های مالیاتی

اگر نتوانیم این روش را بهترین روش برای پرداخت مالیات کمتر بدانیم دست کم می توانیم آن را جزء بهترین روش ها بدانیم. معافیت های مالیاتی قوانینی هستند که طبق آن ها، بنابه دلایل مختلف، بخشی یا کل مالیات یک کسب و کار بخشیده می شود.

معافیت های مالیاتی و قوانین و بخش نامه های مربوط به آن هر ساله تغییر می کند، بنابراین بهتر است در این مورد یا خودتان پیگیر قوانین و اطلاعیه های جدید باشید و یا از مشاوران مالیاتی که مطلع هستند راهنمایی بخواهید.

البته قبل از راهنمایی از مشاوران مالیاتی بهتر است از رزومه و تجربه آنها مطمئن باشید. اگر میخواهید بدانید مزایای بررسی رزومه چیست پیشنهاد می کنیم در مورد آن کمی جستجو کنید.

در قانون معافیت های مالیاتی زیادی در نظر گرفته شده است که عدم استفاده از آنها حتی می تواند به معنای مرگ یک کسب و کار مستعد باشد. برای مثال طبق قانون شرکت هایی که در مناطق کمتر توسعه یافته قرار دارند تا 5 سال از معافیت مالیاتی برخوردارند. بنابراین برای چنین کسب و کارهایی عدم استفاده از چنین قانونی می تواند باعث تضرر فراوان شود.

سپیدار سیستم1

کسورات، عامل مهم دیگر در کاهش مالیات پرداختی

مجموع کسورات، باعث کاهش درآمد ناخالص کسب و کار و به دنبال آن کاهش میزان مالیات پرداختی می شوند. هر چه از کسرهای مجاز استفاده کنید می توانید به طور قانونی درآمد خود را کاهش دهید و مالیات کمتری پرداخت کنید. در این مورد نیز برای جزئیات بیشتر لازم است که از راهنمایی مشاورین مالیاتی یا حسابداران با تجربه استفاده کنید.

پرداخت به موقع مالیاتی

پرداخت مالیات در زمان صحیح علاوه بر اینکه از جریمه شدن و پرداخت هزینه اضافه جلوگیری می کند می تواند باعث تخفیف در مالیات نیز بشود. اگر 3 سال به طور متوالی در زمان مشخص شده اظهارنامه مالیاتی و ارزش افزوده کسب و کار خود را ارسال کنید و مالیات مشخص شده را در زمان مقرر پرداخت کنید، 5 درصد از کل مبلغ مالیات این 3 سال شامل تخفیف می شود. اگر می خواهید در مورد ارزش افزوده بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم مقاله ارزش افزوده چیست را مطالعه کنید.

در این مورد نیز جزئیات بیشتر وجود دارد که لازم است در مورد آن از کارشناسان تحقیق کنید.

هزینه ها را دقیق ثبت کنید!

یکی از موارد پراهمیت دیگر که از جریمه شدن و پرداخت هزینه اضافه برای مالیات جلوگیری می کند تهیه اسناد و مدارک دقیق در خصوص هزینه ها است. در این مورد استفاده از نرم افزارها می توانند کاملا اثربخش باشند. برای مثال در یک فروشگاه بزرگ، استفاده از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی می تواند کمک زیادی به ثبت دقیق همه این موارد و نگهداری از این اطلاعات پراهمیت کند.

سپیدار سیستم2

هزینه ها زمانی که از درآمد شما کسر شوند سود شما کاهش می یابد و مجبور به پرداخت مالیات کمتری هستید، بنابراین حتی کوچکترین فاکتورهای هزینه را ثبت و ضبط کنید. حتی فاکتور هزینه هایی مثل وعده های ناهار در طول ماموریت کارکنان یا هزینه پارکینگ و موارد جزئی میتواند در پایان سال تاثیر زیادی در کاهش مالیات پرداختی داشته باشند.

مشارکت در امور خیریه

طبق قانون، مشارکت در امور خیریه، کمک به مراکز خیریه و مشارکت در امور عام المنفعه می تواند باعث تخفیف در پرداخت مالیات شود. البته این نکته را باید در نظر گرفت که مشارکت در امور خیریه مسئولیت اجتماعی محسوب می شود و می تواند تبلیغات موثری برای کسب و کار شما نیز باشد و محبوبیت برندتان را نزد مشتریان افزایش دهد. فاکتورها و اسناد مشارکت در امور خیریه را نگه دارید و برای کاهش مالیات پرداختی از آن ها استفاده کنید.

هزینه های استهلاک را فراموش نکنید!

یکی از مواردی که به خصوص در کاهش مالیات پرداختی صنایع بسیار کاربرد دارد، هزینه های استهلاک است. هزینه استهلاک ماشین ها، ابزار آلات، تجهیزات صنعتی و هر چیز دیگری که شامل هزینه استهلاک می شود باید محاسبه شود. این مبالغ در پایان سال هزینه های هنگفتی بر کسب و کار شما تحمیل خواهد کرد که لازم است در محاسبه مالیات کسب و کار شما مورد محاسبه قرار گیرند.

نتیجه گیری

مواردی که بیان کردیم تنها سرنخ هایی کلی و تنها چند مورد محدود از موارد متعددی است که می تواند منجر به گاهش هزینه های مالیاتی شما شود. در مجموع پیشنهاد می کنیم چنین مسئله مهمی را به خواندن چند مقاله محدود نکنید و حتما از خدمات مشاوره مشاورین مالیاتی استفاده کنید تا به نتایج واقعی و قابل مشاهده ای دست پیدا کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید