هوآوی با پرچمدار جدیدش P۴۰ Pro دوباره در صدر DXOMARK قرار گرفت

کدخبر: ۳۳۱۱۹۸
گوشی هوشمند Huawei P۴۰ Pro به عنوان جدیدترین پرچمدار هوآوی موفق شد مجددا صدرنشین لیست بررسی عملکرد دوربین توسط وب‌سایت DXOMARK شود
هوآوی با پرچمدار جدیدش P۴۰ Pro دوباره در صدر DXOMARK قرار گرفت

اگرچه Huawei P۴۰ Pro به تازگی معرفی شده اما گزینه‌های کارآمد و جذاب این محصول باعث شد متخصصان DXOMARK دست به کار شوند و این گوشی هوشمند را از نظر عملکرد دوربین به طور دقیق بررسی کنند. مدرن‌ترین پرچمدار سری P هوآوی که با تمرکز روی قابلیت‌های دوربین تولید شده، جدیدترین نوآوری‌های این شرکت را هم به نمایش می‌گذارد.

چکیده بررسی

از دید متخصصان DXOMARK دوربین اصلی با محدوده دینامیکی فوق‌العاده و سیستم پیشرفته مدیریت نویز، گزینه‌ای ایده‌آل برای عکس‌برداری در هر شرایطی (از صحنه‌های پر چالش با کنتراست بالا گرفته تا شرایط محیطی با نور محدود) خواهد بود. گزینه بزرگ‌نمایی هم کاملاً تاثیرگذار بوده و دوربین تله‌فوتو با زوم ۵ برابری در کنار دوربین اصلی، جزئیات چشمگیر و نویز محدود را در این شرایط با ضرایب متفاوت به همراه داشته است.

در خصوص دوربین اولترا واید Huawei P۴۰ Pro وب‌سایت DXOMARK تاکید داشته که بهترین کیفیت خروجی را که تاکنون در دوربین‌های اولترا واید خواهیم دید. مواردی نظیر محدوده دینامیکی عالی، جزئیات خیلی خوب و نویز کم، از دلایل این اظهارنظر است.

جداسازی خوب سوژه از صحنه، جزئیات تصویر، محدوده دینامیکی خوب و در نهایت خروجی خوشایند در حالت بوکه از دیگر ویژگی‌های پرچمدار جدید هوآوی محسوب می‌شود. سیستم فوکوس خودکار این محصول هم به عقیده بررسی کنندگان، یکی از بهترین عملکردها را در میان گوشی‌های هوشمندی که تا امروز آزمایش شده داشته است.

هوواوی

ویدئوی ضبط شده توسط دوربین، از نوردهی مناسب و محدوده دینامیکی خوبی برخوردار بوده و تنها در برخی صحنه‌های با کنتراست بالا، تا حد اندکی به چالش کشیده می‌شود. تا زمانی که فیلم‌برداری را در محیطی با نور محدود لامپ انجام ندهید، توازن نور سفید و رندرینگ رنگ هم دقیق‌ترین در نوع خود خواهد بود. فوکوس خودکار در بخش ویدئو هم عملکرد خوبی داشته و سریع و قابل اعتماد خواهد بود. سیستم لرزش‌گیر هنگام فیلم‌برداری همراه با لرزش دست یا هنگام راه رفتن، عملکرد خوبی داشته و شرایط را کنترل می‌کند.

بررسی امتیازات عکس‌برداری

گوشی Huawei P40 Pro با ثبت امتیاز مجموع ۱۴۰ بهترین عملکرد را در میان گوشی‌های هوشمندی که تا به امروز به مرحله تولید رسیده‌اند ارائه داده است. این امتیاز معدل امتیازهایی است که در زیرمجموعه‌های مختلف نصیب این محصول شده. امتیازهایی که در شرایط نوری و با سوژه‌های مختلف ثبت شده است.

DXOMARK Table

نور و کنتراست

پرچمدار هوآوی در این بخش امتیاز ۹۸ را ثبت کرده. Huawei P40 Pro تقریبا در هر شرایطی از محیط‌های باز و پرنور گرفته تا فضاهایی با نور محدود، عکس‌هایی با وضوح بالا ثبت می‌کند. همین امر باعث شده امتیاز این پرچمدار در بخش Exposure بهترین امتیاز دریافتی در تاریخ بررسی‌های DXOMARK باشد. محدوده دینامیکی خوب هم یکی از نقاط قوت دوربین این گوشی هوشمند است؛ امری که باعث شده جزئیات کافی را در محیط‌های با های‌لایت یا سایه مشاهده کنیم.

نور و کنتراست

رنگ

گوشی جدید هوآوی در این بخش موفق شده امتیاز ۸۸ را به خود اختصصاص دهد. سیستم جدید توازن نور سفید هوآوی که بر پایه استفاده از هوش مصنوعی توسعه یافته،کنار سنسور چندطیفی این گوشی عملکرد خوبی داشته و رنگ‌های چشم‌نوازی را در عکس‌برداری از اکثر صحنه‌ها ثبت کرده است. تنها در برخی پرتره‌ها هاله جزئی قرمز مشاهده می‌شود.

رنگ

فوکوس خودکار

در بخش فوکوس خودکار امتیاز Huawei P40 Pro برابر با ۱۰۰ است. سیستم جدید فوکوس خودکار ارائه شده از طرف متخصصان هوآوی با امکان تشخیص فاز دوگانه از طریق تمامی پیکسل‌ها عملکرد درخشان خود را در بررسی DXOMARK به نمایش گذاشته است. امری که باعث شده متخصصان این وب‌سایت اعلام کنند بهترین عملکرد فوکوس خودکاری بوده که تاکنون در گوشی‌های هوشمند شاهد بوده‌اند.

بافت تصویر و مدیریت نویز

امتیاز ۸۴ برای بافت تصاویر و امتیاز ۸۱ برای مدیریت نویز دوربین Huawei  P40 Pro ثبت شده است. امتیازی که این محصول را در میان بهترین‌ها قرار می‌دهد. DXOMARK مدعی شده با درنظر گرفتن توازن میان بافت تصویر و مدیریت نویز می‌توان پرچمدار هوآوی را با توجه به جزئیات عالی و مدیریت خوب نویز، در صدر جدول قرار دارد.

آرتیفکت (خطا در پردازش تصویر)

بر مبنای بررسی DXOMARK، گوشی هوشمند Huawei P40 Pro انواع آرتیفکت‌های تصویر را به خوبی کنترل کرده تا بالاترین امتیاز ممکن یعنی عدد ۸۶ را به ثبت برساند.

بزرگ‌نمایی

Huawei P40 Pro در این بخش امتیاز ۱۱۵ را بدست آورده است. با استفاده از قابلیت بزرگ‌نمایی پرچمدار هوآوی می‌تواند جزئیات بیشتری را در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند مجهز به امکان بزرگنمایی ثبت کند و مدیریت نویز را هم به خوبی انجام دهد. متخصصان DXOMARK معتقدند توانایی این گوشی در بزرگ‌نمایی روی سوژه‌های مستقر در فواصل بیشتر، مشهودتر است.

بوکه

امتیاز Huawei P40 Pro در بخش بوکه ۷۵ است. جداسازی مناسب سوژه از پس‌زمینه و ارائه مناسب این قابلیت در کنار جزئیات قابل قبول از مواردی است که باعث شده پرچمدار هوآوی در این بخش هم بهترین امتیاز را در میان گوشی‌های هوشمند دریافت کند.

شب

Huawei P40 Pro با توجه به نتایج خوب موفق شده مرزهای عملکرد عکس‌برداری در نور شب را جابه‌جا کرده و امتیاز ۷۰ را ثبت کند. قابلیت Night Mode این محصول هم دست‌یابی به نور مناسب‌تر را ممکن ساخته است.

عملکرد در ضبط ویدئو

Huawei P40 Pro با ثبت امتیاز ۱۰۵ موفق شده بهترین نتیجه در تاریخچه بررسی گوشی‌های هوشمند در DXOMARK را کسب کند. محدوده دینامیکی خوب، نور مناسب و رنگ‌های چشم‌نواز کنار توازن مناسب نور سفید از جمله دلایل ثبت این امتیاز است.

جمع‌بندی

با توجه به موارد بالا و بررسی حرفه‌ای که توسط DXOMARK انجام شده، باید Huawei P40 Pro را در بحث عملکرد دوربین، نه‌تنها برای برند هوآوی بلکه برای تمامی گوشی‌های هوشمند موجود در بازار یک الگوی جدید به حساب آورد؛ الگویی که معیارهای در نظر گرفته شده برای عملکرد خوب دوربین را تا حد زیادی تغییر داده و در رتبه اول بالاترین کیفیت تصویربرداری با موبایل قرار گرفته است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید