مسئولان چگونه از سایت فیلتر شده توییتر استفاده می کنند؟

کدخبر: ۱۸۱۰۹۲
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه‌ریزی برای رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، گفت: مسوولان در چارچوب مقررات می‌توانند درخواست رفع فیلترینگ را برای خود از کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ داشته باشند.
مسئولان چگونه از سایت فیلتر شده توییتر استفاده می کنند؟

محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به اینکه آیا از فیلترشکن استفاده می‌کند، گفت: از فیلترشکن استفاده نمی‌کنم. اما مسوولان در چارچوب مقررات می‌توانند به کارگروه تعیین مصادیق درخواست بدهند تا با مجوز از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند.

وی با تاکید براینکه بستن ابزارهای ارتباطی ممکن است به‌عنوان یک مسکن عمل کند اما واقعا راه‌حل نیست، گفت: تاکنون جمع‌بندی ما این بوده که منافع پیام رسانه‌ای اجتماعی بیش از ضرر آنها بوده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عضویتش در شبکه اجتماعی توییتر، درباره مواضعش برای رفع فیلتر یوتیوب و توییتر تصریح کرد: به دلیل نگاه قبلی که وجود داشته، مواضع بر بستن این شبکه‌ها بوده است.

اما می‌شود این نگاه را با احترام به فرهنگ و اطمینان دادن به مراجع، تغییر داد. خود توییتر هم پیش‌قدم شده و درخواست داده که حاضر است شرایط ما را بررسی کرده و به فرهنگ و عقاید ما احترام بگذارد. آذری جهرمی از انعکاس این موضوع در شورای عالی فضای مجازی خبر داد و افزود: اگر در این شورا به جمع‌بندی برسند و چارچوب به تایید شورا برسد، ما می‌‌توانیم این مساله و چالش‌های فرهنگی آن را حل کنیم که این شبکه‌های اجتماعی رفع فیلتر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید