رمزگشایی از ابهام در نامگذاری آیفون پرچمدار جدید

چه بر سر آیفون 9 آمد؟

کدخبر: ۱۸۳۱۲۶
همان‌طور که می‌دانید اپل در مراسم رونمایی از محصولات جدید از «آی‌فون‌ایکس» یا همان آی‌فون 10 رونمایی کرد. این پرچمدار جدید و بی‌نظیر اپل چند هفته پس از عرضه «آی‌فون8»، یعنی از اواسط آبان به بازار عرضه خواهد شد.
چه بر سر آیفون 9 آمد؟

به گزارش اقتصادنیوز ، اپل در این مراسم اعلام کرد که نام اصلی آی‌فون‌ایکس در اصل «آی‌فون 10» خواهد بود چرا که این آی‌فون در اصل تداعی‌کننده 10 سال حضور قدرتمند اپل در رده برترین اسمارت‌فون‌های جهان است. ضمنا در مراسم اپل از آی‌فون 8 هم رونمایی شد و به این نتیجه می‌رسیم که در این میان کلا از آی‌فون 9 چشم پوشی شده است.

حال تکلیف آی‌فون 9 مجهول چیست؟ با توجه به مراسم رونمایی اپل متوجه شدیم، نسخه «اس» حداقل برای امسال از روی آی‌فون حذف شده است که دلیل آن هم خیلی عجیب نیست. سامسونگ چند ماه پیش از گلکسی‌اس8 رونمایی کرد و 24 شهریور هم گلکسی‌نوت 8 را به‌بازار عرضه خواهد کرد. با توجه به این دو رقیب اصلی اپل در این بخش، به‌نظر هم می‌رسید استفاده از نام‌های «7اس» و«7اس پلاس» خیلی مناسب این رقابت نباشد و استفاده از عدد 8 برای آی‌فون‌های جدید را می‌توان یک ترفند زیرکانه و کاملا هوشمندانه از سوی اپل دانست.

حال باید دید برنده رقابت بین 8‌های پرچمدار اپل و سامسونگ کدام یک خواهد بود. استفاده از نام آی‌فون ایکس در تصاویر معرفی آی‌فون هم می‌تواند در منحصربه‌فرد کردن این آی‌فون در مقایسه با آی‌فون 8 و دیگر رقبا هم بسیار تاثیرگذار باشد. با اینکه تیم کوک در مراسم اپل این آی‌فون را با نام آی‌فون 10 معرفی کرد، اما همانطور که در تصاویر تبلیغاتی می‌بینیم، نام این اسمارت‌فون همان آی‌فون ایکس نوشته شده است و این اختیار را به طرفداران داده که آن را همان آی‌فون‌ایکس که بسیار منحصربه‌فرد است، بنامند.

این ترفند در گذشته توسط مایکروسافت هم با معرفی ویندوز 10 اجرا شده بود. این حرکت مایکروسافت بیشتر از همه کاربران ویندوز 7 را که علاقه زیادی به ارتقای سیستم‌عامل خود به ویندوز 8 نداشتند به نصب و استفاده از ویندوز 10 ترغیب می‌کرد. کاربران هم وقتی دیدند که به آسانی می‌توانند ویندوز خود را از 7 به 10 آپگرید کنند، سریعا این کار را انجام دادند و مایکروسافت بدون عرضه ویندوز9، موفق شد ویندوز 10 را به محبوبیت فراوانی برساند. حال اپل هم دقیقا از همین ترفند برای تشویق کاربران و طرفداران آی‌فون استفاده کرده است و انتظار می‌رود به موفقیت چشمگیری در این بخش دست پیدا کند. احتمالا این اقدام اپل در نام‌گذاری متفاوت آی‌فون‌ها در سال‌های آینده جذاب‌تر هم می‌شود و گمان می‌رود سال آینده شاهد رونمایی از آی‌فون 8اس یا آی‌فون9 یا حتی آی‌فون «ایکس اس» باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید