راه‌اندازی اولین مرکز پوشاک و مصنوعات چرمی در چابهار

کدخبر: ۱۹۰۸۰۳
گروه بنگاه ها-کارگاه پوشاک و مصنوعات چرمی به عنوان اولین قدم برای تحقق برنامه مشترک بانک رسالت و منطقه آزاد چابهار در ایجاد هسته کار آفرینی اجتماعی در تیس و توسعه کسب و کار های خرد و خانگی خواهد بود.
راه‌اندازی  اولین مرکز پوشاک و مصنوعات چرمی در چابهار

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این باره گفت: برابرتوافق صورت گرفته سازمان منطقه آزاد چابهار با بانک رسالت وهمچنین فراهم بودن بسترلازم، اولین هسته و کانون کارآفرینی اجتماعی  در روستای تیس چابهار راه اندازی می شود.

عبدالرحیم کردی افزود:مبنای این مرکز تخصصی، پوشاک و مصنوعات چرمی خواهد بود وسایر کارها رانیز توسعه خواهیم داد.

وی تاکید کرد:یکی از رسالت ها وراهبردهای اصلی سازمان منطقه آزاد چابهار جلب مشارکت ها محلی ومهارت آموزی وارتقای کیفیت زندگی مردم محلی باتوجه به اقدامات توسعه ای و صنعتی است.

عبدالرحیم کردی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانک رسالت درقالب طرح شبکه کارآفرینی اجتماعی تجربه های موفقی را درکشور ارایه کرده است و نمونه هایی رادرشهرها و استان های مختلف کشوردرحال اجرادارند. در این  راستا از مدیران این بانک دعوت کردیم  ازبستر و فضایی که  درروستای تیس منطقه آزاد چابهار به دلیل شرایط و مقررات و قوانین وحاکمیتی این منطقه فراهم است ،استفاده کرده و به صورت پایلوت اولین شبکه یا مدل کسب خرد و کار خانگی را طرح ریزی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: برنامه سازمان این است  بااستقرارونهادینه کردن این مدل درروستای تیس به عنوان پایلوت آن را به همه روستاهای اطراف توسعه دهیم.

وی افزود: آنچه که درسیاست اقتصاد مقاومتی مدنظراست توسعه اشتغال روستایی وبازگشت مردم به روستاهااست که امیدواریم  ازاین رهگذر به هدفمان دست پیداکنیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت کشور نیز اظهار امیدواری کرد:برنامه ما این است که درراستای توسعه محلی ومنطقه ای بتوانیم نسبت به ایجادکانون های کاروزندگی که هدفشان توسعه کسب و کار های خرد وخانگی هستند فعالیت کنیم.

محمدحسین حسین زاده"افزود: باسازمان منطقه آزادچابهار  توافق کردیم  و به عنوان اولین کانون، مرکز پوشاک و مصنوعات چرمی باپشتیبانی و همکاری همه جانبه سازمان درروستای تیس این کانون دریکی دوماه آینده با صورت منسجم راه اندازی می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید