افزایش حقوق و دستمزد کارگران باید با تورم رشد کند / قیمت‌ها 49 درصد از دستمزدها جلوتر هستند

کدخبر: ۲۱۱۱۰۶
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه دستمزد کارگران ۴۹ درصد از تورم عقب افتاده است، گفت: حقوقی که امروز کارگران می‌گیرند، تنها کفاف ۱۵ روز ماه را می‌دهد و معیشت آن‌ها به سختی می‌گذرد.
افزایش حقوق و دستمزد کارگران باید با تورم رشد کند / قیمت‌ها 49 درصد از دستمزدها جلوتر هستند

اقتصادنیوز: حسن صادقی در دهمین جشنواره نشان خدمت به قانون کار، برگزاری پرشکوه روز کارگر و حضور و همبستگی کارگران سراسر کشور را خواستار شد و گفت: فردا روز کارگر و روز نگاه جامعه کارگری با اعلام حضورشان مطالبات و خواسته‌های صنفی خود را اعلام خواهند کرد.

به نقل از ایسنا، صادقی در ادامه افزود: یکی از نکات در این دولت بود این بود که حقوق‌ها بیش از تورم افزایش پیدا  کند ولی امروز دستمزد کارگران ۴۹ درصد از تورم عقب افتاده و کارگران با هزینه‌های سنگین زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند لذا افزایش دستمزد باید بهبود معیشت را برای کارگران به دنبال داشته باشد.

به گفته صادقی با وجود افزایش ۱۹.۵ درصدی دستمزد سال ۹۷ به کارگران هنوز در مورد سایر سطوح مزدی به جمع بندی نرسیده‌ایم که باید این مسئله زودتر روشن شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه در بحث همسان‌سازی حقوق‌ها آماده ارائه طرح پیشنهادی خود به وزارت کار هستیم، اظهار کرد: وقتی بحث همسان‌سازی را مطرح می‌کنیم، تصور این نیست که همه باید یکسان حقوق بگیرند. بلکه اگر مبنای همسان‌سازی علمی باشد، کسی که حقوقش بیشتر است، بیشتر و کسی که کمتر حقوق می‌گیرد، به همان میزان حقوقش افزایش می‌یابد.

وی تشکیل کمیته‌ای کارشناسی به منظور ارائه فرمولی برای همسان‌سازی حقوق و دستمزد را خواستار شد و گفت: از وزارت کار و متولیان امر می‌خواهیم به ما قول بدهند تا این بسته پیشنهادی اجرایی شود.

صادقی از پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این میزان پرداخت در شرایطی که بدهی دولت به سازمان ۱۱۸ هزار میلیارد تومان است، کافی نیست.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: سازمان تامین اجتماعی سالی ۵۲ هزار میلیارد تومان بابت حقوق بازنشستگان پرداخت می‌کند بدون آنکه دولت دیناری بابت سهم خود به سازمان بپردازد.

دهمین جشنواره نشان خدمت به قانون کار با حضور معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی، رئیس اتحادیه کارگران پیمانی و قراردادی، دبیرکل خانه کارگر، تعدادی از نمایندگان مجلس و جمعی از کارگران و تلاشگران کشور در مجموعه تلاش وزارت کار برگزار شد. پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال با نام هفته کارگر شناخته می‌شود. دهمین روز از هفته کارگر امسال با عنوان "کارگران، بازنشستگان و قوانین حمایتی" نامگذاری شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید