5 رویداد مهم برای اقتصاد جهان

کدخبر: ۲۱۸۲۷۶
اقتصاد نیوز: نشست رهبران گروه 7 در کانادا برای رایزنی در خصوص سیاست تعرفه‌گذاری کاخ سفید و نشست مقام‌های ارشد فدرال رزرو آمریکا ظرف روزهای 12 و 13 ژوئن مهمترین رویدادهای اقتصادی هفته جاری به شمار می‌روند.
5 رویداد مهم برای اقتصاد جهان

به گزارش اقتصاد نیوز، به نقل از طلا؛ در حالی که در روزهای آینده گزارش‌ها و آمارهای اقتصادی چندانی منتشر نخواهد شد، به نظر می‌رسد نشست رهبران گروه 7 در کانادا و نشست مقام‌های ارشد فدرال رزرو آمریکا ظرف روزهای 12 و 13 ژوئن مهمترین رویدادهای اقتصادی هستند.

مذاکرات جنگ تجاری در کانادا

رهبران گروه 7 اواخر هفته به ایالت کبک کانادا می‌روند تا نشست مهمی را با نخست وزیر کانادا داشته باشند. ترامپ روز جمعه به کبک سفر خواهد کرد تا با رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و ژاپن دیدار کند. وزرای دارایی گروه 7 در نشست کانادا، مخالفت خود را با اعمال تعرفه‌های تجاری آمریکا اعلام کرده‌اند. 6 کشور صنعتی و توسعه‌یافته با انتشار بیانیه ای از وزیر دارایی آمریکا خواسته‌اند تا نگرانی‌های مربوط به تعرفه‌های تجاری را مد نظر قرار دهد و در صدد برطرف کردن تنش‌های تجاری اقدام کند.

کسری تراز تجاری آمریکا

دومین رویداد مهم اقتصادی، انتشار آمارهای تجاری آمریکا است. وزارت بازرگانی آمریکا قرار است چهارشنبه آمارهای تجارت خارجی را منتشر کند. پیش‌بینی می‌شود کسری تجاری آمریکا ظرف ماه آوریل به 50 میلیارد دلار رسیده باشد. این رقم در ماه مارس 49 میلیارد دلار بود.

نرخ بهره فدرال رزرو

نشست مقام‌های ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است 12 و 13 ژوئن برگزار شود. در شرایطی که نرخ بیکاری آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در 18 سال اخیر رسیده است، پیش‌بینی می‌شود فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را افزایش دهد.

مازاد تراز تجاری چین

دیگر رویداد مهم اقتصادی انتشار آمارهای تجاری چین است. آمارهای تجاری چین قرار است جمعه منتشر شود و پیش‌بینی می‌شود مازاد تجاری این کشور ظرف ماه مه میلادی به 32.5 میلیارد دلار رسیده باشد. این رقم در ماه قبل از آن 28.8 میلیارد دلار ثبت شده بود.

شاخص فعالیت‌های بخش خدمات انگلیس

انگلیس نیز قرار است سه‌شنبه شاخص فعالیت‌های بخش خدمات را منتشر کند. این در شرایطی است که رشد اقتصادی انگلیس در 3ماهه نخست امسال به شدت با کاهش روبرو شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید