رشد طلا پس از ثبت رکورد هفتگی متوقف شد

کدخبر: ۲۲۴۰۷۸
اقتصادنیوز: طلای جهانی چهارشنبه با رشد 20 دلاری به سقف هفتگی رسید؛ اما امروز تحت تاثیر انتشار متن بیانیه فدرال رزرو آمریکا و افت حجم معاملات، از حرکت ایستاد.
رشد طلا پس از ثبت رکورد هفتگی متوقف شد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از اتحادیه طلا؛ قیمت اونس در بازارهای جهانی روز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر رسیده بود، اما امروز پنجشنبه در آستانه انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن تغییر چندانی نداشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به 1256 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی تا 1261 دلار به ازا هر اونس نیز رشد کرده بود که نسبت به روز سه شنبه 20 دلار بالاتر محسوب می‌شود.

شاخص دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی با 0.1 درصد کاهش روبرو شده و به 94.56 واحد رسیده است.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا هستند. آمریکا و چین تهدید کرده اند که از فردا جمعه تعرفه های تجاری جدیدی به ارزش 34 میلیارد  دلار علیه یکدیگر اعمال خواهند کرد.

چین اعلام کرده است که به هیچ وجه آغازگر جنگ تجاری با آمریکا نخواهد بود و نخستین گلوله را شلیک نخواهد کرد. سازمان تجارت جهانی نیز در تازه ترین گزارش خود نسبت به تاثیر منفی جنگ و تنش های تجاری بر رشد اقتصادی جهان هشدار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید