جنگ تجاری به ضرر کدام کشورها است؟

کدخبر: ۲۲۴۶۸۸
اقتصادنیوز: نگرانی از تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین در حال سرایت به اقتصاد سایر کشورها است. نتایج تازه‌ترین تحلیل‌ها نشان می‌دهد که برخی کشورهای جهان بیشتر از تبعات منفی این جنگ متضرر خواهند شد.
جنگ تجاری به ضرر کدام کشورها است؟

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ بر مبنای ارزیابی رویترز، چین و آمریکا به عنوان دو ابرقدرت اقتصادی جهان قصد دارند تعرفه های تجاری جدیدی را علیه یکدیگر اعمال کنند.

بر اساس این گزارش اقتصاددانان موسسه "پیکتت منجمنت" در لندن اعلام کردند که اعمال تعرفه 10 درصدی بر تجارت آمریکا می تواند به طور مستقیم تاثیر منفی بر مصرف کنندگان داشته باشد و اقتصاد جهانی را با رکود تورمی روبرو کند. این مساله موجب کاهش 2.5 درصدی درآمد شرکت ها نیز خواهد شد.

در حالی که به نظر می رسد بسیاری از کشورهای جهان از جنگ تجاری متضرر خواهند شد ولی تحلیل اقتصادی نشان می دهد کشورهایی که بیشتر با چرخه ارزش جهانی همگرا هستند، از این جنگ تجاری بیشتر آسیب خواهند دید.

اقتصادهایی مثل تایوان، مجارستان، جمهوری چک، کره جنوبی و سنگاپور بیشتر از سایر کشورها در معرض خطرات ناشی از جنگ تجاری هستند. تایوان مرکز اصلی فناوری و صنعت نیمه هادی است و شرکت های بزرگ الکترونیکی در این کشور فعالیت می کنند که تجهیزات مورد نیاز شرکت های بزرگتر جهان مثل اپل را تامین می کنند.

صادرات تجهیزات الکترونیکی بیش از 40 درصد صادرات تایوان را تشکیل می دهد. مجارستان که بزرگترین شریک تجاری اش خارج از اتحادیه اروپا، آمریکا است، از سرمایه گذاری خارجی زیادی به خصوص در صنعت خودروسازی بهره می برد. خودرو و قطعات خودرو دو قلم از مهمترین صادرات مجارستان در سال 2016 میلادی بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید