بازار اجاره در کدام مناطق داغ است؟

کدخبر: ۲۲۶۹۶۳
اقتصادنیوز: براساس گزارش بانک مرکزی در خصوص تحولات مربوط به بازار مسکن اجاره‌ای در استان‌های مختلف کشور منتشر کرد؛ با ترین‌های کشور در زمینه اجاره بها آشنا می‌شوید.
بازار اجاره در کدام مناطق داغ است؟

به گزارش اقتصادنیوز: بانک مرکزی در یک گزارش جدید استان‌های شاخص در تحولات بازار اجاره واحدهای مسکونی را معرفی کرد. به گزارش «اقتصادنیوز» در این گزارش با اشاره به میزان نوسانات قیمت در بازار اجاره مسکن با استناد به شاخص بهای اجاره واحدهای مسکونی در مناطق شهری کل کشور، استان‌های پیشرو در تحولات بازار اجاره و همچنین استان‌هایی که در سال ۹۶ کمترین نوسان را در سطح اجاره‌بها تجربه کردند، اعلام شده است.

براساس این گزارش که در آن تحولات بازار اجاره بر مبنای شاخص بهای اجاره مسکن در هر کدام از استان‌های کشور مورد بررسی قرار گرفته و اعلام شده است، در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۵، سه استان کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و مازندران نسبت به سایر استان‌ها بیشترین نرخ رشد را در شاخص بهای اجاره داشته‌اند.سال گذشته در حالی شاخص بهای اجاره مسکن در کل مناطق شهری تهران به عدد ۳/ ۱۰۸ رسید که نسبت به سال ۹۵ با افزایش ۳/ ۸ درصدی مواجه شد اما در برخی از استان‌ها این میزان رشد به مراتب بیشتر از رشد میانگین شاخص اجاره‌بهای مسکن به ثبت رسید. بیشترین نرخ رشد شاخص اجاره‌بهای مسکن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است؛  شاخص اجاره‌بهای مسکن پارسال در این استان به عدد ۵/ ۱۱۴ رسید که در مقایسه با سال ۹۵ با رشد ۵/ ۱۴ درصدی همراه شده است. بعد از استان کهگیلویه و بویراحمد، استان مرکزی با رشد ۶/ ۱۱ درصدی شاخص اجاره‌بهای مسکن، در رتبه دوم بیشترین رشد شاخص اجاره‌بها قرار گرفته است؛  شاخص اجاره‌بها در این استان در سال گذشته به عدد ۶/ ۱۱۱ رسید.

سومین استان پرنوسان به لحاظ تحولات بازار اجاره بر مبنای شاخص اجاره‌بها، استان مازندران با رشد ۵/ ۱۱ درصدی شاخص اجاره‌بها بوده است؛ شاخص اجاره‌بهای واحدهای مسکونی در این استان در سال ۹۶ به عدد ۵/ ۱۱۱ رسید.در این میان استان تهران نیز با رشد ۹/ ۸ درصدی شاخص بهای اجاره واحدهای مسکونی در سال ۹۶ روبه‌رو شد که شاخص بهای اجاره در این استان را به عدد ۹/ ۱۰۸ رساند که به‌طور نسبی به میانگین شاخص اجاره بهای واحدهای مسکونی در سال ۹۶ نزدیک است. محاسبات بانک مرکزی همچنین نشان می‌دهد سه استان کرمانشاه، هرمزگان و البرز نسبت به سایر استان‌ها در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵ کمترین نوسان را در بازار اجاره با احتساب شاخص بهای اجاره مسکن تجربه کرده‌اند؛ سال گذشته شاخص بهای اجاره مسکن در استان کرمانشاه به عدد ۵/ ۱۰۴ رسید که نشان‌دهنده افزایش ۵/ ۴ درصدی شاخص اجاره‌بهای مسکن طی بازه زمانی گفته شده است؛ شاخص اجاره‌بهای مسکن در استان هرمزگان نیز در سال ۹۶ تنها ۶ درصد رشد داشت و به عدد ۱۰۶ رسید؛ همچنین شاخص اجاره‌بهای مسکن در استان البرز در حالی به عدد ۲/ ۱۰۶ رسید که این شاخص در مقایسه با سال گذشته ۲/ ۶ درصد رشد داشته است.شاخص اجاره‌بهای مسکن در کل مناطق شهری کشور در چهار فصل سال ۹۶ در مقایسه با همه فصل‌های سال ۹۵، در فصل زمستان،  بیشترین میزان نوسان را نسبت به سایر فصول داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید