چرا خبر کناره گیری نوبخت تکذیب شد؟

کدخبر: ۲۲۸۳۲۶
اقتصادنیوز: سخنان امروز محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ورئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه هیات دولت واعلام کناره‌گیری او از همه مناصب مرتبط با کابینه در کمتر از چند دقیقه به تیتر نخست بسیاری از خبرگزاری‌های ایران بدل شد. او تاکید کرده بود که من کناره ‌گیری خود را به رئیس‌جمهوری اعلام کردم، اما ایشان با آن موافقت نکردند. با این حال تکذیب فوری این خبر از سوی سیدمحمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری عملا برداشت‌های متفاوتی را در این باره به وجود آورده است.
چرا خبر کناره گیری نوبخت تکذیب شد؟

به گزارش اقتصادنیوز نفس انتشار این خبر آشکارکننده عزم حسن روحانی برای ترمیم کابینه و چاره‌جویی در مواجهه با نوسانات اخیر بازار به شمار می‌رود. عزمی که سبب شده است آینده مدیریت سازمان برنامه و بودجه نیز مورد توجه قرار بگیرد و نامزدهای جایگزینی نوبخت مورد مطالعه قرار گرفته و طبق شنیده‌ها با بعضی از آنها جلساتی نیز برگزار شود. قاعدتا در این فضا مدیران در معرض تغییر برای استمرار مدیریت خود، راهکارهایی را بر می‌گزینند، یکی از این راه‌‌کارها می‌تواند اعلام خبر کناره‌گیری و مخالفت رئیس بالادستی با استعفای آنها باشد. این انگاره در کنار برخی دیگر از اقدامات روابط عمومی سازمان برنامه وبودجه در ساعات گذشته تقویت می‌شود؛ طبق اخبار رسیده ساعاتی پس از تکذیب کناره‌گیری نوبخت توسط محمود واعظی، سامانه پیامکی سازمان مجددا ادعای نوبخت را برای مخاطبان خود ارسال کرد.

در مقابل اما تکذیب اصل خبر کناره گیری نوبخت توسط چهره‌ای چون محمود واعظی نیز قابل تحلیل ویژه است. این اقدام واعظی می‌تواند نشان دهنده پایان قریب‌الوقوع دوره مدیریتی نوبخت باشد. به احتمال زیاد در چند روز آینده شاهد نشستن جانشین نوبخت بر کرسی ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور خواهیم بود.طبق اخبار رسیده در روزهای اخیر رئیس‌جمهوری چندین جلسه با نامزدنهایی جانشینی نوبخت داشته است و توافقات اولیه نیز به دست آمده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید