احتمال رکود اقتصادی به 55 درصد رسید!

کدخبر: ۲۳۹۵۵۲
اقتصادنیوز: رئیس موسسه سرمایه گذاری پیمکو پیش‌بینی کرده که احتمال وقوع رکود اقتصادی در جهان ظرف 24 ماه آینده 55 درصد است.
احتمال رکود اقتصادی به 55 درصد رسید!

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ امانوئل رومن رئیس موسسه سرمایه گذاری پیمکو تاکید کرد: به نظر من شرایط اقتصادی جهان طی ماه های آینده بی ثبات خواهد بود و احتمال وقوع رکود اقتصادی تا دو سال آینده به 55 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وی افزود: شرایط اقتصادی در شرایط کنونی نسبتا سالم است به خصوص در آمریکا و چین. احتمال وقوع رکود اقتصادی در جهان طی 12 ماه آینده در این دو کشور به ترتیب به 15 و 20 درصد رسیده است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: با توجه به احتمال افزایش تورم و بهبود اوضاع بازار اشتغال در آمریکا، فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده مجبور به افزایش بیشتر نرخ بهره خواهد بود که این مساله یک ترمز جدی برای رشد اقتصادی به شمار می رود.

فدرال رزرو آمریکا در سال 2018 میلادی تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود در نشست ماه جاری نیز نرخ بهره را برای سومین بار افزایش خواهد داد.

به نظر می رسد تشدید تنش های تجاری در عرصه بین المللی به خصوص بین آمریکا و چین نیز می تواند تبعات منفی برای رشد اقتصادی جهان به همراه داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید