قیمت طلا پس از افت بار دیگر افزایش یافت​

کدخبر: ۲۴۲۶۲۶
اقتصادنیوز: قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه در حالی با افزایش نسبی روبرو شده است که شب گذشته با افت چشمگیری همراه شد.
قیمت طلا پس از افت بار دیگر افزایش یافت​

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو این کشور موجب شد تا ارزش دلار با افزایش چشمگیری روبرو شود و قیمت طلا در پایان مبادلات روز چهارشنبه با کاهش همراه گردد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1198 دلار رسیده است. قیمت طلا شب گذشته با کاهش 0.5 درصدی روبرو شده بود. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با 0.3 درصد افزایش روبرو شده و به 96.11 واحد رسیده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد فعالیت بخش خدمات آمریکا در ماه سپتامبر به بالاترین سطح خود در 21 سال اخیر رسیده است.

بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا موجب خواهد شد تا فدرال رزرو همچنان بر تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر تاکید داشته باشد.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود ضمن ابراز خوش بینی نسبت به بهبود شرایط اقتصادی این کشور طی ماه های آینده، بر روند تدریجی افزایش نرخ بهره تا سال 2020 میلادی تاکید کرده است.

دولت ترامپ روز چهارشنبه از دو پیمان بین المللی خارج شده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ایران و فلسطین به دادگاه بین المللی عدالت درباره سیاست های واشنگتن شکایت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید