تحریم ایران بازهم قیمت نفت را بالا برد

کدخبر: ۲۴۵۶۵۹
اقتصادنیوز: با افزایش نگرانی بازار جهانی نسبت به تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، امروز جمعه قیمت نفت برنت با افزایش قیمت همراه بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مونتل نیوز نوشت، پس از کاهش قابل توجه قیمت نفت در جلسه گذشته به دلیل جهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت نفت امروز به دلیل افزایش نگرانی بازار بین الملل نسبت به کاهش صادرات نفتی ایران با توجه به تحریم های آمریکا با افزایش همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا، امروز با 9 سنت افزایش به 68 دلار و 74 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در پایان جلسه دیروز با 3 درصد افت، برای اولین بار در طی یک ماه اخیر به زیر 70 دلار رسیده بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر هم پس از کاهش 1.7 درصدی در جلسه قبل، امروز 12 سنت افزایش داشت و به 79 دلار و 41 سنت رسید.

گزارش اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا حاکی است، میزان ذخایر نفت خام این کشور در طی هفته گذشته 6.5 میلیون بشکه افزایش داشته که چهارمین افزایش هفتگی متوالی بوده است. این افزایش تقریبا 3 برابر بیشتر از پیش بینی تحلیلگران بوده است.

با وجود اینکه تولید نفت آمریکا در هفته گذشته به دلیل تاثیرات ناشی از طوفان مایکل 300 هزار بشکه کاهش داشت و به 10.9 میلیون بشکه در روز رسید، میزان ذخایر نفت خام این کشور به شدت افزایش داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید