سرمایه گذاران توجه کافی به جایگاه ارزشمند طلا ندارند

کدخبر: ۲۴۹۴۶۶
اقتصادنیوز: تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در شرایط کنونی سرمایه گذاران بین المللی توجه باید و شاید را به جایگاه ارزشمند طلا ندارند.
سرمایه گذاران توجه کافی به جایگاه ارزشمند طلا ندارند

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا و کیتکو نیوز؛ در حالی که هیچ اجماع روشن و دقیقی درباره روند قیمت طلا در کوتاه مدت در بین تحلیلگران بین المللی وجود ندارد، تحلیلگران اقتصادی حداقل درباره این مساله اتفاق نظر دارند که در شرایط کنونی سرمایه گذاران بین المللی توجه چندانی به طلا ندارند.

بر اساس این گزارش دیوید سیف تحلیلگر ارشد اقتصادی که در کنفرانس اخیر انجمن فلزات گرانبهای لندن شرکت کرده است، در این باره گفت: طلا به یک دارایی فراموش شده تبدیل شده است. 15 سال قبل مدیران سرمایه گذاری برای طلا به عنوان یک دارایی بی نظیر ارزش زیادی قائل بودند.

وی افزود: یک دلیل مهم برای این مساله وجود دارد و آن اینکه کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی که از بحران مالی 2008 بی سابقه بوده، به هیچ وجه منطقی و توجیه پذیر نیست و اجرای سیاست های محرک مالی و اقتصادی در جهان موجب رونق مجدد بازار طلا خواهد شد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: پیش بینی من این است که فدرال رزرو آمریکا 5 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد قبل از اینکه هرگونه بازنگری در سیاست های پولی و نرخ بهره انجام دهد. به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت با کاهش یا افزایش شدیدی روبرو نخواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید