قیمت طلا در آستانه اعلام نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا تغییر نکرد

کدخبر: ۲۴۹۴۶۸
اقتصادنیوز: شب گذشته قیمت جهانی طلا در نزدیک بهترین قیمت 8 ماهه خود که در مبادلات روز گذشته به آن رسیده بود قرار دارد که دلیل آن هم نگرانی ها در مورد روابط تجاری بین چین و امریکا (مساله هوآوی و مذاکرات تعرفه ای ) و همچنین چشم انداز سیاست های پولی فدرال رزرو (عدم تغییر نرخ بهره ) بود.
قیمت طلا در آستانه اعلام نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا تغییر نکرد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از طلانیوز؛ طلا در بازار تحویل نقدی جهانی در سطح 1311.41 دلار در حال مقاومت است .قیمت طلا روز گذشته به بالاترنی سطح قیمت خود از 15 ماه می رسید و 1311.98 دلار در هر اونس را ثبت کرد.طلا در بازار مبادلات آتی امریکا هم با رشد 0.1 درصدی به 1310 دلار در هر اونس رسید.

مبادله گران در انتظار در یافت سرنخ های  احتمالی از جانب فدرال رزرو هستند که به احتمال زیاد شاهد توقف چرخه افزایش نرخ بهره خواهیم بود.فدرال رزرو نشست 2 روزه خود را از سه شنبه آغاز کرده است.

فدرال رزرو سال گذشته نرخ بهره را 4 بار افزایش داد

برخی از مقامات فدرال رزرو به طور رسمی اعلام کرده اند که آنها به دلیل بن بست های موجود در روند تجارت جهانی ،بسته شدن بخشی از فعالیت های دولت امریکا و افت اعتماد مصرف کنندگان و کسب و کار ها به بازار ها در افزایش نرخ بهره صبور خواهند بود.

انتظار می رود که سیاستگذاران فدرال رزرو در اواخر روز چهارشنبه و بعد از سخنرانی جروم پاول ،رئیس این بانک بیانیه خود را اریه دهند.

طلا تمایل دارد در زمان هایی که انتظارات افزایش نرخ بهره کم است رشد کند چراکه هزینه های نگهداری فلز زرد که سود دهی ندارد کاهش خواهد یافت.

اتهام ها امریکا بر علیه شرکت هوآوی به دلیل نقض تحریم های ایران هم در این بین بر ترس و نگرانی سرمایه گذاران اضافه کرده است.

سرمایه گذاران نگران هستند که این اتهام ها باعث پیچیده تر شدن گفتگوهای تجاری بین چین و امریکا شود که قرار است امروز با حضور" لیو هه "،معاون نخست وزیر چین و نماینده تجارت ایالات متحده ، "لایتهیز" برگزار شود.

قانونگذارن پارلمان بریتانیا اکثر اصلاحات انجام شده در طرحی را که از خروج بدون توافق حمایت می کرد را رد کرد،طرحی باعث احیای نگرانی ها برای هرج و مرج خروج از این بلوک اقتصادی بدون توافقی مشخص و خسارت دیدن اقتصاد بریتانیا می شد .

نمایندگان پارلمان در جلسه شامگاه گذشته همچنین به مصوبه‌ای غیرالزام‌آور رای دادند که طبق آن، دولت نباید بدون دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا، از اتحادیه خارج شود. به عقیده طرفداران این مصوبه، خروج بدون توافق باعث آشفتگی اقتصادی بریتانیا خواهد شد و خسارات عمده‌ای در پی خواهد داشت هرچند برخی از طرفداران تندروتر برگزیت این پیش‌بینی را رد و آن را مبالغه آمیز و با هدف ایجاد ترس در مورد جدایی بدون توافق توصیف کرده‌اند

مجلس نمایندگان بریتانیا در جریان بررسی لایحه دولت برای خروج از اتحادیه اروپا به اصلاح توافق برگزیت از طریق مذاکره دولت این کشور با اتحادیه اروپا رای داد. آنها همچنین به تاخیر در اجرای برگزیت رای منفی دادند.

میزان دخایر طلای صندوق اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترنی صندوق ذخیره و سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان رشد 1.01 درصد داشته و در زور سه شنبه به 823.87 تن رسید.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی رویترز ،ترس از کند شدن رشد اقتصادی جهان و احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره در امریکا  در حال زمینه سازی برای ادامه روند افزایش قیمت طلا در سال 2019 هستند ،اما بر اساس این نظرسنجی فلز زرد در تقلا برای شکستن بهترین سطوح قیمت های اخیر خواهد بود.

پالادیوم که به بالاترین سطح قیمت تاریخ خود در چند وقت اخیر رسیده است پیش بینی می شود که میانگین قیمت 1200 دلار در هر اونس  را در سال 2019 داشته باشد و در سال 2020 کمی عقب نشینی کند.

نتیجه نشست فدرال رزرو و تاثیر آن بر بهای اونس طلای جهانی و شاخص دلار آمریکا پس از اجلاس افزوده خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید