مشارکت جوامع محلی مهمترین رکن توسعه پایدار

کدخبر: ۲۴۹۸۹۹
اقتصادنیوز: دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید بر اینکه توانمندسازی جامعه محلی در جزیره کیش منجر به توسعه گردشگری در جزیره کیش می‌شود، گفت: با وجود زیرساخت‌های این منطقه در بخش‌های مختلف، در حال حاضر این جزیره میزان قابل توجهی از استانداردهای مورد نیاز این صنعت را داراست.
مشارکت جوامع محلی مهمترین رکن توسعه پایدار

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در مراسم نامگذاری 20 آبان ماه به عنوان «روز کیش» تصریح کرد: «روز کیش» برای این منطقه بستری مناسب جهت تکریم جامعه محلی و بومیان جزیره است.

وی با اشاره به اینکه توسعه با محوریت مشارکت جامعه محلی، موجبات هویت بخشی به فرهنگ بومی کیش را فراهم می‌آورد افزود: این روز فرصت شایسته ای است تا همه فرهیختگان و نخبگان فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کیش را برای تجدید میثاق و پیشرفت مستمر دور هم جمع کند و این جزیره را به عنوان تجلی گاه تلاش و مساعی جمعی ایرانیان به همه اقوام و همه نقاط کشور در سطح ملی، معرفی کند.

مرتضی بانک جزیره کیش را از مقاصد مهم گردشگری کشور عنوان کرد و گفت: با توسعه و بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه این جزیره و تکمیل زیرساخت‌های لازم تا یکسال و نیم آینده زمینه میزبانی از هشت میلیون گردشگر در این منطقه فراهم می‌شود.

وی به وجود فرهیختگان، اهالی فرهنگ، هنر، مردان و زنان توانمند در منطقه اشاره و پیشنهاد کرد تا کیش‌شناسی با ایجاد کمیته‌های مختلف فرهنگ، ادب، صنعت، تاریخ، دریا و دیگر محورها با استفاده از شخصیت‌های برجسته این دیار برای ماندگاری در حافظه آیندگان این مرزو بوم تبدیل به مکتوبات شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه این‌ مهم می‌تواند زمینه هویت‌بخشی به فرهنگ بومی را فراهم کرده و گام‌های اساسی در افزایش مشارکت ایشان برداشته شود‌، گفت: این موضوع عملی است چرا که معتقدیم منفک شدن از فرهنگ بومی ما را از اصل وجودی دور خواهد کرد.

مشاور رییس جمهور افزود: وجود ۵۰ هتل که ۱۰ واحد آن پنج ستاره است در کیش محقق شده که در کشور بی‌نظیر است لذا وجود مظاهر بسیار ارزشمند طبیعی سواحل بکر و گردشگری دریایی می‌تواند این منطقه را معتبرتر کند.

بر اساس این گزارش، از امسال بیستم آبان ماه به عنوان «روز کیش» نامگذاری شده است. تخفیف 50 درصدی بهای هتل ها و مراکز اقامتی، حمل و نقل رایگان ناوگان مینی بوس رانی و بخشی از ناوگان تاکسی رانی علاوه بر اجرای عمومی برنامه های متنوع فرهنگی و هنری خدماتی است که به ساکنان و مسافران کیش در این روز ارائه می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید