پیش‌بینی افزایش قیمت طلا

کدخبر: ۲۵۱۱۵۳
اقتصادنیوز: طلانیوز: بر اساس جدیدترین نظر سنجی کیتکو نیوز برای قیمت هفته آینده طلا در بین کارشناسان وال استریتی و سرمایه گذاران مین استریتی ( خرد) مشخص شد که هر دو گروه به افزایش قیمت اعتقاد دارند.
پیش‌بینی افزایش قیمت طلا

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ در نظرسنجی این هفته 15 کارشناس وال استریتی شرکت کردند که از این میان 9 نفر معادل 60 درصد اعتقاد داشتند طلا تا جمعه هفته آینده رشد قیمت خواهد داشت . 3نفر معادل 20 درصد اعتقاد به افت قیمت داشتند و همین تعداد هم اعتقاد داشتند ما شاهد بازاری سایدوی ( کم نوسان )خواهیم بود.

همزمان از میان 502 نفر سرمایه گذاران خرد(مین استریتی ) شرکت کننده در نظرسنجی انلاین کیتکو 311 نفر معادل 60 درصد اعتقاد داشتن طلا افزایش قیمت خواهد داشت. 123 نفر دیگر یا به عبارتی 26 درصد اعتقاد به سقوط قیمت طلا داشتند و باقی مانده شرکت کنندگان که 68 نفر معدل 14 درصد بودند اعتقاد داشتند شاهد بازاری سایدوی و کم نوسان خواهیم بود.

برای هفته گذشته 60 درصد از وال استریتی ها اعتقاد به افزایش قیمت طلا داشتند در حالیکه 48 درصد از سرمایه گذارن مین استریتی هم هم نظر با این کارشناسان بودند.طلا در بازار مبادلات طلای فوری در رقم 1221.50 دلار بسته شد.

افشین نبوی ،مدیر ارشد بخش مبادلات تجاری در (MKS)سوئیس اعتقاد به افزایش قیمت طلا در هفته آینده دارد و انتظار قیمت 1250 دلاری را دارد.

"شون لاسک"، مدیر ارشد در والش تریدینگ هم اعتقاد دارد که قیمت طلا در هفته آینده افزایش ارزش خواهد داشت و انتظار افزایش قیمت کوتاه مدت و شکار معامله در سطوح پایین را دارد ،مخصوصا زمانی که ما شاهد نوسان در بازارهای سهام و نگرانی های ژئوپلیتیک در اروپا هستیم .(برگزیت و بودجه ایتالیا)

"لاسک" ادامه داد:"ما جهش خوبی را خواهیم داشت.".."ما علی رغم وجود دلار قوی شاهد حضور سرمایه های بیشتری در بازار مکان های امن سرمایه خواهیم بود.علاوه بر این لاسک خاطر نشان کرد که روانشناسی بازار به سمت این موضوع گردش کرده که تنش تجاری بین امریکا و چین در نهایت حل و فصل خواهد شد. یک راه حل مشخص باعث حمایت از طلا خواهد شد ،چراکه تا قبل از این حمایت تنش از دلار تاثیر منفی زیادی را بر قیمت طلا گذاشته بود.

"آدام باتن "،مدیر عامل شرکت" فارکس لایو "هم اعتقاد به افزایش بیشتر قیمت طلا در هفته آینده دارد و در مصاحبه با کیتکو اعلام کرد:" نگرانی ها و بی اعتمادی هایی که در روند بازارهای جهان وجود دارد باعث جذاب تر شدن طلا خواهد شد."

"جورج گرو" ،مدیر ارشد در RBC ولس منیجمنت هم اعتقاد به افزایش قیمتی کوتاه مدت در طلا دارد.

"آدریان دی" ،مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری" ادریان دی است " هم اعتقاد دارد که قیمت طلا رشد خواهد کرد.

"آدریان دی "در نظر سنجی کیتکو گفت:" به نظر من حتی اگر ما شاهد قدرت نمایی دلار هم باشیم در دست گرفتن اکثریت کنگره توسط دموکرات ها و برنامه این گروه برای تحقیق در مورد ترامپ ،همچنین آینده نامشخص توافق برگزیت و از طرفی اختلافات بالقوه در اتحادیه اروپا( بودجه ایتالیا) از طلا حمایت خواهند کرد.

اما در عین حال"مارک لبوویت" ،سردبیر روزنامه "وی آر گلد لتر" اعتقاد به افت قیمت طلا دارد و می گوید که طلا تا انتهای سال جاری به رقم 1172 دلار در هر اونس خواهد رسید.

باب هوبرکان ،کارگزار ارشد در RJO  فیوچرز اعتقاد دارد تا زمانی که فدرال رزرو نرخ بهره را فازایش ندهد و سیاست های خود را اعلام نکند نسبت به روند قیمت طلا افزایشی نخواهد بود.بازارها انتظار افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر را دارند.

هوبرکان گفت:" من فکر می کنم قیمت طلا در حالت دفاعی قرار گیرند و رالی فروش را شاهد باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید