پیچ و خم سکونت در امیریه تهران

کدخبر: ۲۵۱۲۵۹
اقتصادنیوز: امیریه از محله‌های جنوب شهر تهران است که در ناحیه 2 منطقه 11 شهرداری تهران قرار دارد و از غرب به خیابان کارگر جنوبی (سی‌متری سابق) و از شرق به خیابان وحدت اسلامی (شاهپور سابق) منتهی می‌شود. به سمت شمال که حرکت کنیم هم به خیابان‌های ابوسعید و معیری و از سمت جنوب به خیابان‌های قزوین و بشیری می‌رسیم.
پیچ و خم سکونت در امیریه تهران

امیریه محله‌ای قدیمی و با اصالت است و بافت محلی سنتی دارد و وجود باغ امیریه، مهدیه تهران، عبادت‌گاه شاه ورهرام ایزد زرتشتیان و ... در این حوالی از قدمت محله حکایت دارد. هنوز هم ساختمان‌های بسیار قدیمی و آجری به قدمت چندین دهه در امیریه دیده می‌شود. اگرچه دیگر نشانی از سرسبزی و شکوه و جلال گذشته در این محله وجود ندارد. بیشتر جمعیت محله متعلق به طبقه متوسط جامعه هستند. بخشی از ساکنین محله را قدیمی‌ها تشکیل می‌دهند که سال‌ها قبل اقدام به خرید خانه در امیریه کردند و در این‌جا ماندگار شدند. به همین دلیل یکدیگر را می‌شناسند و فضایی صمیمی به محله داده‌اند.

اگر به خرید خانه در امیریه فکر می‌کنید، احتمالا نگرانی چگونگی رفت‌ و آمد به نقاط مختلف شهر هستید. به ویژه اگر در نقاط دوردست شهر شهر شاغل هستید. از این منظر می‌توان گفت محله امیریه دسترسی مناسبی به نقاط متعدد تهران دارد. اول از همه اینکه خیابان‌های ولیعصر، کارگر جنوبی و وحدت اسلامی مهم‌ترین مسیرهای رفت و آمد برای اهالی امیریه هستند. از ابتدای خیابان ولیعصر یعنی میدان راه‌آهن تا شمال تهران یعنی میدان تجریش، ایستگاه‌های بی‌ آر تی در فواصل کوتاهی نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند. علاوه بر بی آر تی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها هم ایستگاه‌های متعددی دارند. ایستگاه منیریه واقع در میدان منیریه هم نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به امیریه است. در نتیجه اهالی به نقاط مختلف شهر به راحتی دسترسی دارند. البته فراموش نکنید این محله در محدوده طرح ترافیک قرار دارد.

به لحاظ توسعه‌یافتگی، امیریه در حد متوسط قرار دارد. البته امکانات، خدمات و نیازهای روزمره ساکنین در خود محله قابل دسترسی است. از درمانگاه شبانه‌روزی گرفته تا مغازه‌های محلی که در سرتاسر امیریه پراکنده شده‌اند. خیابان کارگر جنوبی هم که از ابتدا تا انتها پر از مغازه است. از رستوران و فست‌فود و کافه گرفته تا لوازم تحریر فروشی،  نانوایی، ابزارفروشی و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید. به طور کلی در محله امیریه صنف‌های مختلفی فعال هستند.

برای خرید خانه در امیریه می‌توانید آگهی‌های موجود در بخش املاک سایت دیوار را بررسی کنید. در امیریه آپارتمان 50 متری یک خوابه و ساخت سال 87، 245 میلیون تومان آگهی شده است. کل این ساختمان دارای 4 طبقه دو‌واحدی است. این واحد در طبقه چهارم واقع شده اما ساختمان آسانسور ندارد. اما انباری، کف سرامیک و کابینت ام دی اف دارد. واحد 64 متری یک‌ خوابه و 15 ساله نیز 195 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که به نسبت بقیه آگهی‌ها بسیار زیر قیمت به نطر می‌رسد. مثلا یک 64 متری دیگر که 14 ساله است و شرایط و امکانات مشابهی دارد، 235 میلیون تومان آگهی شده است. بر طبق آگهی‌ها می‌توان گفت خرید خانه نوساز در امیریه چیزی حول و حوش متری 7 تا 8 میلیون تومان هزینه می‌برد. یعنی 100 متری نوساز دوخوابه، شیک، دارای پارکینگ و انباری و پکیج را در این محله با 800 میلیون تومان می‌توان خریداری کرد. که البته موارد استثنا که بالا یا پایین قیمت عرف هستند هم دیده می‌شوند.

 

منبع : ویرلن

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید