سقوط اقتصادی موجب جهش چشم‌گیر قیمت طلا خواهد شد

کدخبر: ۲۵۲۸۵۹
اقتصادنیوز: یک تحلیلگر و استراتژیست ارشد بین المللی بر این باور است که سقوط اقتصاد جهانی موجب خواهد شد تا قیمت طلا با رشد فزاینده و چشمگیری روبرو شود.
سقوط اقتصادی موجب جهش چشم‌گیر قیمت طلا خواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ پیتر شیف تحلیلگر ارشد اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرد که بخش مهمی از سبد خود را به سرمایه گذاری در بازار طلا اختصاص دهند چرا که قیمت طلا در شرایطی که اقتصاد جهانی با افول روبرو شود، جهش ناگهانی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش وی تاکید کرد: تصور می کنم سرمایه گذاران توجه چندانی به شرایط اقتصادی جهان ندارند. آنها شرایط اقتصادی آمریکا را به درستی درک نمی کنند. آنها سیاست های فدرال رزرو را درک نمی کنند. به نظر من سرمایه گذاران به زودی از خواب غفلت بیدار خواهند شد و پول هوشمند وارد بازار طلا می شود.

پیتر شیف افزود: به نظر من قیمت طلا و نقره در بلندمدت یک مسیر کاملا صعودی را طی خواهند کرد. سقوط اقتصاد جهانی می تواند روند رشد چشمگیر قیمت طلا را تسریع کند.

وی در ادامه ضمن انتقاد شدید از فدرال رزرو آمریکا گفت: سیاست‌گذاران پولی آمریکا اکنون سالهای سال است که در قیمت اوراق قرضه و نرخ بهره دستکاری می کنند. به نظر من حباب ایجاد شده در اقتصاد آمریکا به زودی از بین خواهد رفت. با انفجار بازار سهام آمریکا، سرمایه گذاران درک خواهند کرد که یک رکود بزرگ دیگر در راه خواهد بود. رکود و بحرانی که به مراتب بزرگتر و دردناک تر از بحران 2008 میلادی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید