دلایل افزایش مجدد قیمت شیر

کدخبر: ۲۵۳۱۵۶
اقتصاد نیوز: قیمت شیر در برخی از برندهای صنایع لبنی بعد از افزایش قیمت سرسام آور اخیر دوباره افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم ، قیمت شیر دوباره در برخی از برندها در سایه سکوت سازمان‌های حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تعزیرات حکومتی افزایش یافت به طوری که قیمت هر لیتر شیر مدت دار با بسته بندی تراپک که به 5 هزار تومان رسیده بود به قیمت 5 هزار و 500 تومان، شیر مدت دار 200 سیسی با بسته بندی تتراپک از 2 هزار تومان به 2 هزار و 200 تومان و شیر 946 گرم بطری از 4 هزار و 500 تومان به 4 هزار و 700 تومان و 5 هزار تومان رسیده است.

بنابراین گزارش این افزایش قیمت مجدد در تمامی برندها رخ نداده است و برخی از صنایع قیمتهای متفاوتی با قیمتهای یاد شده دارند.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندکان و سازمان تعزیرات حکومتی، مسئولیت نظارت بر این بازار دارند اما مشاهده میشود که قیمت های مصوب لبنیات میان صنایع لبنی رعایت نمیشود و افزایش قیمتهای چند بارهای را شاهد هستیم و این محصول در حال حذف از سبد خانواده های ضعیف و حتی متوسط جامعه است.

دلایل افزایش قیمت شیر 

بنابراین گزارش درباره دلایل افزایش قیمت شیر و لبنیات دربازار مصرف، علاوه به افزایش هزینه های تولید شیر و مواد بسته بندی، باید به موضوع صادرات و حتی خروج غیرقانونی محصولات لبنی و شیر خشک از کشور اشاره کرد.

باتوجه به کاهش ارزش پول ملی کشور، صادرات محصولات لبنی و شیر خشک صرفه زیادی برای صادرات یافته است وبه صورت قانونی و غیر قانونی از کشور خارج میشود.

گفتنی است، بر اساس اعلام تشکلهای دامداران قیمت جدید هر کیلوگرم شیر خام 2 هزار تومان در کارگروه تنظیم بازار تعیین شده اما سازمان حمایت اعلام کرده که این قیمت غیر قانونی است زیرا  آن را هنوز ابلاغ نکرده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید