چه تصمیم‌هایی گرفته شده که بازار لوازم‌خانگی به آرامش رسیده است؟

کدخبر: ۲۵۶۲۵۷
اقتصادنیوز: مدتی است که دیگر از التهاب قیمت ها در بازار لوزام خانگی خبری نیست. چه تصمیم‌های جدید گرفته شده که بازار لوازم‌خانگی به آرامش نسبی رسیده است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از موج، رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویریبا اشاره به اینکه بازار لوازم خانگی امروز به تعادل رسیده است، گفت: در حال حاضر صنعت لوازم خانگی از نظر تأمین مواد اولیه مشکلی ندارد و تولید تقریباً با همان روند گذشته ادامه دارد و همین مسئله باعث شده تقاضای کاذبی که پیش از این در بازار بود کاهش یابد، در واقع تولید و عرضه به تعادل رسیده که به این معناست که به اندازه ی تقاضا، عرضه وجود دارد، در حالی که پیش از این تقاضا بیش از عرضه داخلی بود و بخشی از آن به سوی خرید کالاهای خارجی سوق پیدا می کرد.

علیرضا موسوی با بیان اینکه هر تولیدکننده شرایط خاص خود را دارد، افزود: در مجموعه ما که بخشی از قطعات را از کره تأمین می کند تا پایان سال مواد اولیه مورد نیاز را دارد و با همان سطح تولید قبلی فعالیت خواهد کرد  و برای سال آینده نیز برنامه هایی داریم که روند تولید را در همین سطح ادامه دهیم.

مدیرعامل سام الکترونیک درباره وضعیت قیمت لوازم خانگی در بازار نیز تصریح کرد: در حال حاضر قیمت ها براساس قیمت تمام شده و نرخ ارزی دریافتی و سودهای قانونی که سازمان حمایت برای تولید در نظر گرفته تعیین می شود که پس از آن در سامانه 124 ثبت می شود.

او درباره مشکلات احتمالی بازار لوازم خانگی در کشور، اظهار کرد: از زمانی که سامانه نیما راه افتاده برای واردات مواد اولیه ارز نیمایی دریافت کرده ایم و همین موضوع باعث شد قیمت تأمین مواد اولیه گران‌تر از قبل باشد و همچنین ارزش پول ملی نیز به دلیل افزایش تورم ارز کاهش یافته که نتیجه آن کاهش سرمایه در گردش بوده و واحدهای تولیدی نمی توانند با همان سرمایه قبلی مواد اولیه مورد نیاز خود را تأمین کنند. با این حال امروز سطح تولید حفظ‌شده و قطعات یدکی نیز به اندازه ی تقاضای بازار تأمین می شود، به طور کلی می توان گفت در حال حاضر بازار لوازم خانگی آرام است و اگر همین روند ادامه داشته باشد به ثباتی پایدار خواهد رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید