قیمت گوشت گوسفندی 70 هزار تومان شد

کدخبر: ۲۵۶۲۶۸
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف کننده به حدود ٧٠ هزارتومان رسیده است، گفت:قاچاق بی رویه و کمبود دام دلیل این امر است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علی اصغر ملکی با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی طی دو هفته گذشته در بازار افزایش چشمگیری داشته است، اظهارداشت:در این مدت، هر هفته سه مرتبه با افزایش قیمت گوشت گوسفندی مواجه بوده ایم.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه تحویل به مغازه دار بین ٦٢ تا ٦٣ هزارتومان و برای مصرف کنندگان حدود ٦٨ تا ٦٩ هزارتومان است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره دلایل این گرانی توضیح داد: متاسفانه با کمبود شدید دام در بازار مواجه هستیم و دام از کشور قاچاق می شود.

ملکی با اشاره به خروج جمعیت زیاد دام از کشور از راه قاچاق، گفت: هم دام سنگین و هم دام سبک به صورت قاچاق از کشور خارج می شود و همین امر سبب شده قیمت دام افزایش زیادی داشته باشد، وقتی هم که دام گران می شود روی نرخ گوشت تاثیرگذار می‌گذارد.

وی افزود: این مسائل، برای زیرمجموعه های اتحادیه نیز مشکلاتی را ایجاد کرده و ما وظیفه داریم در این زمینه اطلاع رسانی کنیم.

ملکی ادامه داد: دو روز پیش نیز در اتاق ایران جلسه ای درباره گرانی های اخیر بود که ما این مسائل را اطلاع رسانی کردیم وخواستار آن شدیم که آنها را به وزیر جهاد و سایر مسئولان زیربط اطلاع رسانی کنند تا پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود و مسئولان اقدامات لازم را برای ممانعت از خروج دام اتخاذ کنند.

وی افزود: براساس شنیده ها، برخی دام ها را از غرب کشور به شرق کشور منتقل می کنند و از آنجا به خارج می فرستند، بخشی از دام نیز از طریق جنوب کشور به مقاصد کشورهای عراق، کویت، قطر، عمان و ... قاچاق می‌شود.

ملکی با اشاره به اینکه چند روزی است پست های قرنطینه ای سازمان دامپزشکی در جاده‌ها اقدام به بازرسی و برخورد می کنند، گفت: انتظار داریم این بازرسی ها و برخوردها قانونی و صحیح باشد تا ورود دام به تهران با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا و آخر ماه، افزود: هر سال در این ایام تقاضا بالا می رود و اگر به مسائلی که اشاره شد توجه نشود و روند فعلی ادامه یابد، احتمال افزایش بیشتر قیمت ها وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید