تشریح برنامه‌های دیجی کالا برای یلدای 97

کدخبر: ۲۵۶۷۰۲
مدیران دیجی‌کالا در مراسمی که با حضور مدیران، تامین کننده‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد، برنامه‌های خود را برای یلدای ۹۷ تشریح کردند.
تشریح برنامه‌های دیجی کالا برای یلدای 97

در این مراسم برادران محمدی مدیران این شرکت اعلام کردند، دیجی‌کالا در راستای مهم‌ترین اصل مشتری‌محوری، در حال بهبود و توسعه‌ی ابزارهای نظارتی و کنترل بیشتر بر عملکرد فروشندگان در پلتفرم مارکت‌پِلِیس است.

سعید محمدی در این مراسم گفت: بهبود و شفاف‌شدن عملکرد فروشندگان در هر شرایط اقتصادی و در بخش‌های مختلفی مانند نحوه‌ی قیمت‌گذاری، جلوگیری از تخفیف‌های کاذب، بهبود فرآیندهای ارسال و بازگشت سفارش‌ها، ایجاد ورودی‌های حساس در مرکز پردازش برای جلوگیری از ورود کالاهای غیراصل، متمایزکردن فروشنده‌های برگزیده با عملکرد مطلوب، رده‌بندی آن‌ها براساس نظر مشتریان و جلوگیری از فعالیت فروشندگان با عملکرد ضعیف، بخشی از این فعالیت‌هاست. همچنین حمایت بیشتر از مشتریانی که به هر دلیل تجربه‌ی ناخوشایندی از خرید داشته‌اند هدفی است که در تمامی بخش‌ها دنبال می‌شود. بخش بزرگی از این ابزارها که با تکنیک‌های داده‌کاوی (Data Mining)  و کمک بخش‌های پژوهشی و دانشگاهی کشور توسعه پیدا کرده‌اند، هم‌اکنون اجرایی شده‌ و دیجی‌کالا با آمادگی به استقبال یلدای شگفت انگیز 97 می‌رود.

Digikala-Pic (4)

محمدی افزود:دیجی‌کالا به زودی و برای اولین بار گزارشی با عنوان «دیجی‌کالا رکورد» منتشر خواهد کرد. این گزارش بر مبنای واقعیاتی از رفتار خرید مصرف‌کنندگان در بستر آنلاین است و چکیده‌ای از سلایق ایرانیان در خرید کالاهای مختلف ارائه می‌دهد. همچنین شامل اطلاعات و آماری از قبیل پرفروش‌ترین برندهای ایرانی در گروه‌های کالایی مختلف، زمان‌های اوج خرید و کالاهای پرفروش سال است.

محمدی به نقش ویژه برندهای ایرانی در فروش یلدای شگفت‌انگیز ۹۷ اشاره کردو گفت: این رویداد از ۲۷ الی ۳۰ آذر ماه برگزار می‌شود و ترویج فرهنگ خرید محصولات ایرانی، شفافیت بیشتر و حمایت و معرفی برندهای با کیفیت ایران به عموم مردم یکی از مهم‌ترین اهداف این شرکت است.

حمید محمدی نیز گفت: اکنون ۱۵ هزار فروشنده در پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی‌کالا فعال هستند و برای یلدای ۹۷، بیشتر از ۳ هزار فروشنده فعالیت مستقیم خواهند داشت تا تخفیف‌هایی را روی محصولات خود اعمال کنند. همچنین در کنار فروشندگان، خود دیجی‌کالا نیز تصمیم دارد کالاهای ویژه‌تر را با تخفیف ارائه دهد و به همین شکل، ۲۰۰ هزار کالا در یلدای ۹۷ دیجی‌کالا برای فروش عرضه خواهد شد.

این مدیر دیجی کالا افزود: کمیسیون فروش برای محصولات باکیفیت ایرانی و کارمزد دیجی‌کالا از فروشندگان محصولات ایرانی که عملکرد مطلوب دارند، صفر است.

 محمدی گفت: در فروش‌های مارکت‌پلیس که مربوط به کالای ایرانی هستند و کمیسیون صفر دارند، حتی هزینه ارسال هم از فروشنده دریافت نمی‌شود. در نتیجه نه‌تنها دیجی‌کالا از فروش این محصولات سودی نمی‌برد، بلکه این فرایند هزینه‌های جانبی و عملیاتی هم برای دیجی‌کالا دارد.

محمدی عنوان کرد: هدف از این کار، افزایش جذابیت خرید اینترنتی و گسترده‌تر کردن خریداران آنلاین است تا برای مخاطبین بالقوه دیجی‌کالا جذابیت ایجاد شود و تعداد بیشتری از افراد تجربه خرید اینترنتی پیدا کنند.

در این مراسم برندگان چهارمین «جام برترین‌های دیجی‌کالا مگ» نیز در ۹ گروه معرفی شدند. این برندگان بر اساس رای ۴۱۰ هزار نفر انتخاب شدند و برندهای برتر که در ایران حضور داشتند تندیس دریافت کردند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید