بیشترین ترانزیت کشور از خراسان رضوی است

کدخبر: ۲۵۷۵۰۲
سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: 20 درصد ترانزیت کشور از طریق این استان انجام شده و در این حوزه رتبه نخست را داریم.
بیشترین ترانزیت کشور از خراسان رضوی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، قربان میرزایی در مراسم تجلیل از شرکت های نمونه و پیشکسوتان حوزه حمل و نقل بین المللی استان افزود: این استان با دارا بودن بیش از یک هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه، مزیت ترانزیت و قرار گرفتن در کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب، وجود چندین بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی، سهم بسزایی در تبادل کالا در منطقه دارد.
وی با اشاره به صدور 2 میلیون و یکصد هزار تن کالا طی سال گذشته از این استان به کشورهای هدف صادراتی، اظهار داشت: در هشت ماه امسال نیز با کسب عنوان برتر صادرات کشور، موفق به صدور یک میلیون تن کالا از خراسان رضوی شده ایم.
سرپرست استانداری خراسان رضوی، دستیابی به این توفیقات را نتیجه همراهی تمام بخش های مرتبط با این صنعت و حمایت های دولت دانست و افزود: رمز عبور از مشکلات، پرهیز از بخشی نگری و هم افزایی است.
میرزایی با بیان اینکه شاه کلید رونق اقتصاد ملی، توسعه صنعت حمل و نقل است گفت : یکی از مهمترین دلایل تحریم های ظالمانه دشمنان در حوزه حمل و نقل، نقش این صنعت در اقتصاد است.
وی افزود: باید در چنین شرایطی با استفاده از ظرفیت ها و مزیت های داخلی، بتوان تحریم ها را کم یا بی اثر کرد که این مهم با هم افزایی محقق می شود.
سرپرست استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: عملیاتی شدن برنامه ششم توسعه استان در این حوزه و دستیابی به اهداف سند چشم انداز در افق 1404 باید با همکاری تمام فعالان این صنعت و حمایت های دولت محقق شود.
وی گفت: روان سازی ترانزیت، تامین زیر ساخت ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، رقابت پذیری و کاهش قیمت ها از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار داشته باشد.
میرزایی به روز شدن این صنعت و علمی کردن حوزه حمل و نقل را ضروری دانست و افزود: شبکه جامع دانشگاه های استان که با هدف حل عالمانه چالش ها و استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و پژوهشی تشکیل شده باید به کمک رونق این صنعت بیاید.
وی اظهار داشت: باید با کمک فعالان صنعت حمل و نقل، مشکلات و چالش های این بخش شناسایی و راهکارها نیز برای رفع آن ارائه و اجرایی شود.
26 آذر، روز ملی حمل و نقل نامگذاری شده است.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید