گوشت گوسفند 40 هزار تومانی و مرغ 8900 تومانی در بازار تهران

کدخبر: ۲۵۷۵۸۴
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، از عرضه گسترده مرغ منجمد در بازار خرده فروشی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حمید ورناصری با اشاره به اینکه توزیع مرغ منجمد تا تعدیل قیمت مرغ گرم در بازار ادامه دارد، گفت: توزیع مرغ از هفته گذشته آغاز شده و با توجه به حجم در حال توزیع، هفته آینده شاهد کاهش قیمت مرغ گرم در بازار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در توزیع این محصول در سراسر کشور وجود ندارد، گفت: هم اکنون روزانه هزار تا هزار و دویست تن مرغ منجمد، در حال توزیع است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، قیمت متوسط مرغ گرم را امروز ۱۱۶۰۰ تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیمت مرغ در بازار باید به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار برسد که این قیمت ۹۸۰۰ تومان تا ۱۰۵۰۰ تومان تعیین شده است.

ورناصری، قیمت مرغ در ۱۰ روز گذشته را نامتعارف دانست و گفت: از ابتدای فروردین تا پیش از ۱۰ روز گذشته قیمت مرغ در یک دامنه مشخص با ثبات ترین شرایط را داشته است حتی در برخی ایام به دلیل کاهش قیمت تولید کنندگان مرغ با زیان مواجه بوده اند.

وی، آمار جوجه ریزی در سال و ماه و نهاده های دامی را عوامل تاثیر گذار در قیمت مرغ دانست وافزود: برنامه ریزی ما به شکلی است که اثرپذیری بازار را از عوامل متعدد کم کرده و قیمت را کاهش دهیم.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص وضعیت گوشت وارداتی گوسفند گفت: روند واردات به شکل گوشت گرم گوسفندی و منجمد گوساله در حال انجام است به نحوی که گوشت گوساله منجمد با قیمت هر کیلو ۲۹ هزارتومان در سراسر کشور و گوشت گرم گوسفندی نیز با قیمت ۴۰ هزار تومان برای هر لاشه عرضه می شود .

ورناصری، با بیان اینکه بخش عمده ای از گوشت گرم گوسفندی در تهران توزیع می شود گفت: هم اکنون به طور متوسط روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن گوشت گوسفند توزیع می شود و این روند ادامه خواهد داشت تا نیمه دوم سال در آرامش طی شود.

این مقام مسئول در خصوص قیمت تخم مرغ نیز گفت: به دلیل بیماری فوق حاد پرندگان سال گذشته بخش عمده ای از مرغ تخم گذار را از دست دادیم که این اتفاق سبب افزایش قیمت تخم مرغ شد بنابراین ما در سه هفته گذشته با انجام واردات این کالا توزیع گسترده تخم مرغ را با قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان در شانه به مصرف کننده ارائه کردیم. توزیع تخم مرغ نیز به صورت گسترده ادامه خواهد داشت که ادامه این روند سبب کاهش قیمت این محصول در بازار شده است و ادامه خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید