بایدها و نبایدهای استفاده از پاور بانک

کدخبر: ۲۵۹۱۹۳
اقتصادنیوز: با وجود استفاده گسترده از پاور بانک و نحوه کارکرد آسان آن، اما هنوز با برخی مشکلات همراه است که با پیروی از چند دستورالعمل در هنگام استفاده، می‌توان قدرت پاور بانک را حفظ نموده و طول عمر و عملکرد آن را افزایش داد.
بایدها و نبایدهای استفاده از پاور بانک

به طور کلی کار با پاور بانک به عنوان یک وسیله برق اضطراری بسیار آسان است. اما برای بهره‌مندی بیشتر از آن در این مطلب به بایدها و نبایدهای مربوط به این دستگاه می‌پردازیم و پیش از آن برای آشنایی بیشتر به معرفی پاور بانک خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

پاور بانک چیست ؟

پاور بانک یکی از دستگاه‌های برق اضطراری است که به عنوان شارژ همراه نیز شناخته می‌شود.

این دستگاه‌ها، شارژ را در خود ذخیره کرده و در هنگام اتصال به دستگاه‌های الکترونیکی مانند موبایل،  تبلت و سایر تجهیزات الکترونیکی کاربردی مانند انواع دوربین مداربسته وایرلس، شارژ را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

امروز با افزایش قدرت این دستگاه‌ها از آنها مانند یک یو پی اس برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال از آنها برای فراهم نمودن شارژ تجهیزات الکترونیکی مختلفی مانند لپ‌تاپ، مودم 4G همراه و انواع دوربین مدار بسته شامل انواع دوربین مداربسته بیسیم، دوربین مداربسته وایرلس، دوربین وای فای، دوربین مداربسته سیم کارت خور، و غیره استفاده می‌شود.

یو پی اس یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن، تامین بدون وقفه توان مورد نیاز بار مصرفی با تثبیت و تنظیم برق شبکه و همچنین جلوگیری از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می‌باشد.

تنها باید به خاطر داشته باشیم که پیش از استفاده از پاور بانک باید آن را شارژ نماییم.

انواع پاور بانک

امروزه پاور بانک در انواع مختلفی در بازار موجود است که از آن جمله می‌توان به پاور بانک معمولی، پاور بانک خورشیدی، پاور بانک محافظ و پاور بانک مودم دار را نام برد.

پاور بانک معمولی

پاور بانک معمولی پارور بانکی است که تقریبا در تمام مغازه‌ها وجود دارد و هنوز بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. این دسته از پاور بانک‌ها از طریق شارژر USB به ذخیره شارژ درون باتری داخلی خود می‌پردازند.

پاور بانک خورشیدی

پاور بانک خورشیدی پاور بانکی است که علاوه بر اینکه از طریق شارژر USB به ذخیره شارژ می‌پردازد با استفاده از انرژی خورشیدی نیز می‌تواند شارژ را در خود ذخیره نماید.

پاور بانک محافظ

پاور بانک محافظ پاور بانکی است که برای شارژ تلفن همراه به صورت قاب محافظ موبایل تهیه شده است. این پاور بانک هنوز برای تمامی تلفن‌های همراه ساخته نشده‌اند.

پاور بانک مودم دار

پاور بانک مودم دار دستگاه جدیدی است که علاوه بر قابلیت شارژ رسانی به دستگاه‌های الکترونیکی می‌تواند به عنوان مودم 4G همراه نیز اینترنت همراه را در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار دهد. پاور بانک مودم دار از یک پاور بانک معمولی و یک مودم همراه ساخته شده است.

01-how-to-use-power-bank

بایدها و نبایدهای استفاده از پاور بانک

برای استفاده از پاور بانک و دریافت شارژ مورد نیاز دستگاه‌های الکترونیکی اعم از موبایل و تبلت و یا یک دستگاه دوربین مداربسته سیم کارت خور فقط لازم است یک اتصال دهنده میکرو USB را به آن متصل کنید.

با توجه به ظرفیت پاور بانک، سطح شارژ مربوط به آن و شارژر، دمای محیط و غیره، می توانید شارژ کامل خود را انجام دهید. به عنوان مثال، یک پاور بانک با قدرت 1500 میلی آمپر ساعت می‌تواند برای شارژ نمودن یک گوشی هوشمند معمولی استفاده شود.

برای پاور بانک‌های با ظرفیت بیشتر این زمان می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد.

بنابراین اولین نکته برای خرید پاور بانک این است که ظرفیت آن را با توجه به نیازتان تهیه نمایید.

مراقبت از پاور بانک

معمولا پاور بانک، مدیریت باتری الکترونیکی دارد که باعث جلوگیری از شارژ شدن اضافه و بیش از حد می‌شود. با این حال، بهتر است زمانی که شارژ پاور بانک  پر شده است، آن را از شارژر جدا کنید و از اتصال طولانی مدت آن به شارژر پس از پر شدن شارژ آن اجتناب نمایید.

معمولا هنگام استفاده از پاور بانک برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی  لازم است از یک دکمه در پاور بانک برای فعال کردن شارژ استفاده کنید. زیرا مدار مرتب‌سازی برای خروجی پاور بانک می تواند مقدار زیادی گرما تولید کند و موجب آتش‌سوزی پاور بانک شود. کلیدهای جلوگیری باعث ایجاد اتصال کوتاه می‌شود و در جیب و دیگر اقلام فلزی ایمنی را برقرار می‌نماید. در سایر شرایط بدون استفاده از دکمه، به طور معمول خروجی  قبل از استفاده فعال می شود.

اغلب پاور بانک یک نشانگرLED ساده دارد که میزان شارژ آن را هنگام شارژ شدن و شارژدهی نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است که از این علایم جهت استفاده بهتر از پاور بانک استفاده نمایید.

تکنولوژی باتری لیتیوم قابل شارژ که در پاور بانک مورد استفاده قرار می گیرد، بهترین عملکرد را در دمای اتاق دارد. اما نگه داشتن در دمای اتاق، همیشه امکان پذیر نیست. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به خاطر داشته باشید این است که آن‌ها را نباید در اتومبیل جا بگذارید. در تابستان آفتاب می‌تواند دمای داخلی اتومبیل را به بیش از 50 درجه سانتیگراد برساند و در زمستان ممکن است درجه حرارت بسیار پایین بیاید. بنابراین شارژر را در دمای معمولی نگهداری نمایید تا از آسیب به آن جلوگیری شود.

قبل از اولین استفاده از پاور بانک بهتر است که آن را شارژ کامل کنید.

پاور بانک دستگاه الکترونیکی است. در نتیجه آنها آب و یا حتی رطوبت را دوست ندارد. یک توصیه کلیدی در هنگام استفاده از پاور بانک این است که آنها را همیشه خشک نگه دارید.

مارک‌های پاوربانک

برند شیائومی، سیلیکون پاور، انکر، سامسونگ، انرجایزر، اپل و... پاور بانک‌های متنوعی را در ظرفیت‌های متفاوت به بازار عرضه کرده‌اند که با توجه به مشخصات آنها هر کدام هزینه‌های متفاوتی خواهند داشت.

1. پاور بانک انرجایزر مدل UE20100

ظرفیت این شارژر بیشتر از 15000 میلی‌آمپر‌ساعت است.

ابعاد آن 23×66×172 میلی‌متر و دارای وزن تقریبی 400 گرم است.

دارای دو درگاه خروجی است و می تواند به طور همزمان برای شارژ دو دستگاه استفاده شود.

2. پاور بانک شیائومی Xiaomi Mi Pro

پاوربانک شیائومی 10000 میلی آمپر ساعتی، از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. بدنه این پاوربانک از جنس آلومینیوم می‌باشد و حمل آن را در مقایسه با سایر پاور بانک‌هاآسان می‌نماید.

باتری این پاور بانک از نوع باتری‌های  Yuanzhuang است و برای شارژ دستگاه‌هایی مانند گوشی موبایل، تبلت، دوربین های دیجیتال و هدست بلوتوث مناسب است.

برای آشنایی بیشتر با انواع پاور بانک و پاور بانک مودم دار و همچنین اطلاع از قیمت پاوربانک به فروشگاه اینترنتی پاساک مراجعه کرده و در صورت نیاز از طریق تماس با مشاوران فنی پاساک گروپ راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

 

منبع : ویرلن

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید