رییس کل بانک مرکزی: تبدیل بانک‌ها به پارک پول درست نیست

کدخبر: ۲۵۹۶۶۵
اقتصادنیوز: رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تغییر سود روز شمار به ماه شمار گفت: تبدیل بانک‌ها به پارک پول درست نیست و ارائه سود روز شمار توسط بانک‌ها عایدی زیادی برای بانک‌ها ندارد.
رییس کل بانک مرکزی: تبدیل بانک‌ها به پارک پول درست نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در خصوص تغییر سپرده های روز شمار به ماه شمار، افزود: سپرده‌های کوتاه مدت، سپرده‌هایی هستند که برای کارهای روزمره توسط مردم و فعالان اقتصادی به کار برده می‌شود که در هر لحظه می‌توانند برداشت و واریز نمایند؛ بر همین اساس در دنیا سود بسیار زیادی به این نوع از سپرده‌ها تعلق نمی‌گیرد چه برسد که این سپرده‌ها روز شمار باشند.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد ثبات و انجام برنامه ریزی  در منابع توسط بانک‌ها به منظور ارائه تسهیلات کوتاه و بلند مدت به فعالان اقتصادی و افرادی که نیاز به تسهیلات دارند در نظام سود روز شمار تغییراتی ایجاد شد.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد:  این مسئله که بانک‌ها به پارک پول تبدیل شوند، درست نیست؛ در واقع اشخاص پولی را در بانک قرار دهند و به صورت روز شمار و بر اساس میانگین سود دریافت کنند زمانی که بانک‌ها نتوانند از این پول برای فعالیت استفاده کنند، عایدی زیادی برای بانک‌ها ندارد.

همتی افزود: بر همین اساس در زمینه سود روز شمار بانکی شورای پول و اعتبار تصمیمی بر اساس آنچه که قبلا انجام می‌شده و در مدل جهانی  بوده تصمیم گیری داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید