وزیر حمل و نقل هند در دیدار با ظریف: بندر چابهار می‌تواند کارش را آغاز کند/ مجوز تاسیس بانک ایرانی را صادر کردیم

کدخبر: ۲۶۱۲۵۶
اقتصادنیوز: وزیر حمل و نقل هند پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان گفت: بندر چابهار می‌تواند به طور کامل کار خود را آغاز کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل هند پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با مثبت ارزیابی کردن این ملاقات از آماده بودن تسهیلات مالی مربوط به بندر چابهار خبر داد و گفت: مشکلاتی وجود دارد، اما مسائل موجود را حل خواهیم کرد.

وی افزود: دولت هند به بانک ایرانی مجوز داده است تا طی سه ماه شعبه‌ای در بمبئی تاسیس کند و از این طریق  تبادلات مالی ایران و هند راحت تر انجام شود.

وزیر حمل و نقل هند در ادامه  افزود: ظریف پیشنهادات زیادی برای آینده روابط دو کشور ارائه کرده است، من هم پیشنهادات خود را مطرح کردم  و به طور کلی دیدار ما مفید بود و قطعا بسیاری از موضوعات را حل خواهیم کرد.

گادکاری ادامه داد: مطمئن هستم در گذر زمان دستاورد‌هایی خواهیم داشت و باتوجه به اینکه بندر چابهار از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است به طور جدی روی آن کار خواهیم کرد.

وزیر حمل و نقل هند گفت: طرف ایرانی برخی از مشکلات موجود را حل خواهد کرد و از طرف هند هم فرآیند لازم در حال اجرا است، مطمئن هستم، در جایگاهی هستیم که چابهار فعالیت کامل خود را هر چه زودتر آغاز خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید