قیمت مرغ 550 تومان پایین آمد

کدخبر: ۲۶۱۲۵۸
اقتصادنیوز: یک منبع آگاه از کاهش ۵۵۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۵۵۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۸۰۰، مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۱ هزار و ۷۵۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۱ هزار و ۹۵۰ و خرده فروشی ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۱ هزار و ۹۵۰ و مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان است.

این منبع آگاه با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۱ هزار، سینه بدون کتف ۲۲ هزار و فیله مرغ ۲۶ هزار تومان است.

وی عرضه مناسب مرغ منجمد را دلیل اصلی افت قیمت مرغ گرم در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت مرغ در بازار استمرار یابد.

مرغداران خارج از مهلت قانونی اقدام به عرضه مرغ در بازار می‌کنند

عظیمه حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از روند کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت کنونی مرغ زنده زیان ۵۰۰ تومانی تولیدکننده در فروش هر کیلو مرغ را به همراه دارد، افزود: با ادامه روند کاهش قیمت و زیان مرغداران، پروسه تولید به سبب کمبود نقدینگی ظرف ۴۵ روز آینده با کاهش رو به رو خواهد شد.

حجت با اشاره به دیگر چالش‌های پیش روی مرغداران بیان کرد: فقدان عرضه و تحویل نهاده‌های دامی به تشکل‌ها و مرغداران و کمبود نهاده‌های دامی در بازار موجب شده تا مرغداران گله‌های خود را در سن ۴۲ تا ۴۳ روز از فارم خارج و به بازار عرضه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگرچه سیاست پشتیبانی امور دام مبنی بر تعدیل قیمت، ممکن است در کوتاه مدت به نفع مصرف کننده باشد، اما در بلندمدت به سبب زیان انباشت مرغداران زیان اقتصاد ملی، تولیدکننده و مصرف کننده را در بر خواهد داشت.

به گفته وی، سیاست دو هفته اخیر مسئولان دولت مبنی بر عدم تحویل نهاده‌های دامی موجب شده تا مرغداران خارج از مهلت قانونی اقدام به عرضه مرغ در بازار کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه امکان اعلام قیمت منطقی برای مرغ در بازار وجود ندارد، گفت: در شرایطی می‌توان برای مرغ قیمت منطقی در بازار اعلام کردکه سایر عوامل تولید با نرخ پایه مشخصی به تولیدکنندگان عرضه شود، این در حالی است که طی دو هفته اخیر نهاده‌های دامی با نوساتات چشمگیری به تولیدکننده عرضه می‌شود که مرغداران به سبب ترس از گرسنگی مرغ‌ها مجبورند با هر نرخی کالا را خریداری کنند.

وی با انتقاد از افزایش سرسام آور قیمت نهاده‌های دامی در بازار تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ و ذرت ۱۶۰۰ تومان در بنادر به مرغداران عرضه می‌شود، این در حالی است که در هفته‌های اخیر قیمت هر کیلو کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۰۰ و ذرت ۱۲۰۰ تومان بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید