خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال در کمیسیون تلفیق تصویب شد

کدخبر: ۲۶۲۴۱۹
اقتصادنیوز: نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و عرضه ماهانه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد با اشاره به جلسه صبح امروز (دوشنبه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸ از بررسی تبصره ۱ در بخش درآمدی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه مجلس در این بخش وزارت نفت مکلف است ماهانه حداقل ۲ میلیون بشکه نفت خام سبک ایران، ۲ میلیون بشکه نفت خام سنگین ایران و ۱ میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی را به صورت مداوم و منظم با امکان تصفیه صد در صد ریالی در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه کند و گزارش عملکرد خود را هر سه ماه به کمیسیون انرژی مجلس ارسال کند.

به گفته یوسف نژاد بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، وزارت ورزش و جوانان با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی مکلف است حداکثر تا پایان شهریور سال ۹۸ شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را در بازار پایه فرابورس فراهم کند. پس از پذیرش دو شرکت مذکور در بازار پایه فرابورس و عرضه ۵ درصد سهام هر یک از دو شرکت جهت کشف قیمت، ۵۱ درصد سهام آنها به صورت بلوکی و باقی سهام به صورت خرد عرضه گردد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید