روسیه ذخایر دلاری را با بیت‌کوین جایگزین می‌کند

کدخبر: ۲۶۲۷۵۵
به نظر می‌رسد که روسیه قصد دارد به منظور کاهش تاثیرات منفی تحریم های آمریکا علیه این کشور به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال رمزپایه همچون بیت کوین و جایگزین کردن ذخایر دلاری خود روی بیاورد.
روسیه ذخایر دلاری را با بیت‌کوین جایگزین می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ با اینکه تحریم های اقتصادی و بانکی ایالات متحده آمریکا علیه روسیه تبعات منفی بسیاری را برای اقتصاد و کاهش ارزش واحد پولی این کشور پهناور ـ روبل ـ بوجود آورده است، اما تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع آگاه حاکی از آن است که مسکو به منظور دور زدن و کاهش تاثیرات منفی تحریم‌های اقتصادی و بانکی آمریکا علیه روسیه تصمیم گرفته است که سیستم‌های مبادلات پولی و ارزی خود را تبدیل به ارزهای مجازی رمزپایه کند تا بدین ترتیب صدمه‌ای به تجارت این کشور با سایر کشورهای جهان وارد نکند.

ولادیسلاو گینکو، بعنوان یک کارشناس ارشد اقتصادی مرتبط با کاخ کرملین، در این خصوص خاطرنشان کرده است که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین می‌تواند کاهش قابل توجهی از میزان ذخایر دلاری این کشور را جبران کند و علاوه بر تسهیل تبادلات تجاری این کشور با سایر کشورهای جهان، به افزایش ذخایر ارزی و پولی این کشور نیز کمک بسزایی خواهد کرد.

بر اساس گزارش وب سایت blokt، چندی پیش بود که اخبار دیگری منتشر شده بود که نشان می‌داد دولت روسیه با حمایت ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری این کشور تصمیم گرفته است به عرضه و معرفی یک ارز دیجیتالی اختصاصی برای روسیه بپردازد که به طور کامل تحت نظارت، کنترل و مدیریت دولت این کشور بوده و همانند سایر ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین قابل استخراج یا ماینینگ نخواهد بود.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که عرضه یک ارز دیجیتالی در روسیه می‌تواند مبادلات مالی و تجاری و همچنین پرداخت‌های الکترونیکی را به طور قابل توجهی تسهیل بخشد و موجب ساده‌تر شدن فعالیت‌های اقتصادی در این کشور شود.

در چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند چرا که این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند.

در ابتدا بسیاری از کشورهای جهان در تلاش بودند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن‌را تا حد امکان محدود کنند چرا که آن‌ها بر این باور بودند بیت کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن زده و به علت آن‌که مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت استفاده از آن می‌شود. اما بعد از گذر زمان و استقبال بی‌نظیر از این فناوری برخی دیگر از کشورها با وضع قوانین جدید، استفاده از این ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را مجاز اعلام کردند تا به تسهیل در انجام مبادلات مالی و تجاری خود بپردازند.

درواقع، فناوری بیت‌کوین ‌که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید