ویلا هنوز هم سرمایه‌گذاری امن است

کدخبر: ۲۶۲۷۶۵
اقتصادنیوز: عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان مازندران گفت: بازار ویلا در شمال کشور تورم ۱۰۰ درصدی را پشت سر گذاشته است.
ویلا هنوز هم سرمایه‌گذاری امن است

به گزارش اقتصادنیوز، شهرام سلامت‌طلب عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان مازندران در گفتگو با هفته‌نامه تجارت فردا گفت: در حوزه طلا و ارز، خودرو و بورس به محض اینکه سرمایه‌گذار در این بازارها دچار شک و تردید می‌شود و رکود را مشاهده می‌کند، دنبال سرمایه‌های بلندمدت و مطمئن مثل مسکن و به‌خصوص ویلا می‌آید و ویلا در شمال کشور چون به عنوان خانه دوم افراد محسوب می‌شود همیشه از مشتریان خاص خودش برخوردار است و یک سرمایه‌گذاری امن محسوب می‌شود.

وی گفت: بازار ویلا در مناطق شمالی کشور پس از پشت سر گذاشتن یک تورم سنگین در حد 100 درصد همچنان گرفتار رکود است و با وجود این رکود، همچنان هم این بازار کشش افزایش قیمت را دارد.

سلامت طلب با اشاره به همبستگی میان بازار مسکن در پایتخت و بازار ویلا در شمال کشور گفت: تا پیش از این معمولاً افزایش قیمت‌های بازار مسکن در مناطق شمالی کشور به فاصله چهار تا پنج ماه بعد از افزایش قیمت در بازار مسکن تهران اتفاق می‌افتاد که همین امر هم این بار محقق شده و در استان‌های شمالی کشور در بخش آپارتمان و ویلا ما افزایش قیمت را تا حتی رقمی معادل 100 درصد در برخی از مقاطع مشاهده کردیم و به همین میزان هم باعث شده که معاملات کاهش پیدا کند.

وی بهترین نقاط برای سرمایه گذاری را مناطق کنار دریا دانست و گفت: در بین مناطق شمالی کشور، استان مازندران جذاب‌ترین منطقه است و معمولاً اولویت اول را دارد و بعد از آن استان گیلان و سپس استان گلستان در اولویت‌های بعدی متقاضیان ویلا قرار می‌گیرد.

سلامت طلب گفت: در استان مازندران هم شهرهایی که بیشترین جذابیت را برای سرمایه‌گذاری دارند شهرهای بابلسر، محمودآباد، نور، چالوس و در نهایت رامسر هستند.

 

برای خواندن متن کامل گفتگوی شهرام سلامت طلب اینجا مراجعه کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید